phone mobile heart logo Flag of Belarus airplane
>Aktualności>

Kolejny rekordowy rok ITAKI!

Kolejny rekordowy rok ITAKI!


Kolejny rekordowy rok ITAKI: 637.000 klientów, przychody 1,815 mld PLN, skonsolidowany wynik brutto 58 mln PLN.

W 2016 roku z oferty ITAKI skorzystało 637.000 klientów. Przychody touroperatora za miniony rok wyniosły 1,815 mld PLN. Skonsolidowany wynik brutto osiągnął 58 mln PLN. Dane te potwierdzają pozycję ITAKI na polskim rynku turystycznym: lidera branży oraz zaufanie jakim obdarzają touroperatora klienci.

Kierunki, które odnotowały w 2016 r. znaczące wzrosty sprzedaży to Bułgaria, Chorwacja, Wyspy Kanaryjskie i Włochy. Destynacje, do których ITAKA jako pierwszy polski touroperator zainicjowała regularne operacje czarterowe: Albania i Oman to niewątpliwy sukces touroperatora, zarówno finansowy, jak i zdecydowanie pozytywne opinie klientów oraz znakomita współpraca z zagranicznymi kontrahentami, co znalazło przełożenie na korzystne kontrakty na 2017 rok. Sprzedaż kierunków greckich utrzymała się na bardzo wysokim poziomie z tendencją wzrostową. Rok 2016 jest kolejnym, który potwierdził rosnący udział sezonu zimowego w ogólnej sprzedaży. Największe wzrosty ITAKA odnotowała na kierunkach: Zjednoczone Emiraty Arabskie, Wyspy Zielonego Przylądka, Kuba, Dominikana i Zanzibar. Klienci ITAKI zdecydowanie chętniej niż w 2015 r. w okresie zimowym wybierali wycieczki objazdowe do Indii, Chin, Republiki Południowej Afryki, Malezji i na Madagaskar. Niewątpliwym sukcesem ITAKI w minionym roku jest zakup czeskiego Čedoka, co jest konsekwencją przyjętej strategii rozwoju firmy.

W roku 2016 ITAKA otworzyła 15 Salonów firmowych, co przy aktualnej ilości 169 salonów daje największą w Polsce sieć sprzedaży. ITAKA współpracuje z ponad 1000 najlepszych agentów, a wypłacone prowizje w 2016 r. są o 6,6 mln PLN wyższe niż w 2015 r.

ITAKA chce być bliżej klientów i pomóc im w realizacji planów niezależnie od tego gdzie się znajdują. Aplikacja ITAKA Wakacje i Hotele pozwala na szybkie i wygodne wyszukanie wakacji marzeń na smartfonach. Na urządzeniach mobilnych klienci mogą nie tylko zarezerwować wczasy i wycieczki, ale i wynająć samochód czy zarezerwować pojedynczy nocleg w hotelu. Podążając za nowymi technologiami, w 2016 roku ITAKA postawiła na rozwój własnego systemu rezerwacyjnego.

W roku 2016 ITAKA kontynuowała współpracę z instytucjami charytatywnym jak UNICEF, Fundacja Mam Marzenie, Fundacja Omeny Mensah, Fundacja Rafiki. Firma aktywnie propaguje zdrowy tryb życia przez sponsoring imprez sportowych na terenie całej Polski. W roku 2016 ITAKA zorganizowała ponad 20 grupowych wyjazdów studyjnych dla swoich pracowników i współpracowników, mających nie tylko promować ofertę, lecz także przybliżyć specyfikę destynacji i skalę działalności firmy, jednocześnie pełniąc funkcję integracyjną i rozrywkową.

arrow-rightarrow-rightclockfacebooktwitter