phone mobile heart logo Flag of Belarus airplane
>O Itace>

Nagrody i wyróżnienia

Nagrody i wyróżnienia

Zaufanie Klientów, bezpieczeństwo i wysoka jakość świadczonych usług – to właśnie przede wszystkim te cechy sprawiają, że od 2009 roku ITAKA jest liderem polskiego rynku turystycznego. A liczne nagrody i wyróżnienia dowodzą, że stałe podnoszenie standardów, indywidualne podejście i troska o Klienta niezmiennie są najważniejszymi wyróżnikami firmy. Pozycja nr 1 w Polsce zobowiązuje!

Nagrody

E-commerce Innovations Award 2016

Strona internetowa ITAKI zdobyła pierwsze miejsce w konkursie na najlepszy sklep internetowy w Polsce - E-commerce Innovations Awards 2016. W ocenie sklepów internetowych brano pod uwagę szereg kryteriów: intuicyjność obsługi, czytelność, funkcjonalność, innowacyjność, atrakcyjność i estetykę, wartość merytoryczną i aktualność prezentowanych informacji.

Diament Forbesa 2016

Biuro Podróży ITAKA znalazło się w prestiżowym gronie DIAMENTÓW FORBESA 2016 - przedsiębiorstw mogących pochwalić się dynamicznym wzrostem swojej wartości rynkowej. W segmencie dużych firm ITAKA zajęła 1 miejsce na Opolszczyźnie i 4 w Polsce! Lista Diamentów Forbesa została opracowana we współpracy z firmą Dun&Bradstreet (obecnie pod marką Bisnode) na podstawie szwajcarskiej metody wyceny wartości firm, uwzględniającej wyniki finansowe oraz wartość majątku. Według autorów rankingu w ostatnich 3 latach ITAKA zwiększyła swą wartość o ponad 87%!

Dobra Marka 2016

W siódmym rankingu najbardziej innowacyjnych, rozwojowych i rozpoznawalnych marek na polskim rynku, tytuł „DOBRA MARKA 2016 – Jakość, Zaufanie, Renoma” w kategorii Biura Podróży otrzymała ITAKA. Program prowadzony jest pod patronatem Instytutu Filozofii i Socjologii Polskiej Akademii Nauk, a jego celem jest wskazanie najlepszych i cieszących się największym zaufaniem marki w danej branży. Analizy dotyczą m.in. pozycji na rynku, siły marki i jakości produktów lub usług. Pod uwagę brane są także ceny, kanały dystrybucji, obecni i potencjalni klienci. Wyróżnienie jednocześnie podkreśla więc status lidera branży, wysoką jakość usług ITAKI, jej renomę, a także zaufanie, jakim firmę obdarzają jej klienci.

Róża Kolumba 2016

Katalog ITAKI „Wakacje w dwoje” zwyciężył w 8. edycji konkursu na najlepszy produkt komunikacji marketingowej w kategorii Premium, organizowanego przez redakcję Wiadomości Turystycznych. Projekty oceniano na podstawie takich kryteriów jak: użyteczność, dostosowanie formy do potrzeb użytkownika, oryginalność, koncepcja, poziom merytoryczny, estetyka i oryginalność opracowania graficznego, efektywność i przejrzystość przekazu oraz jakość produkcji. „Wakacje we dwoje” to pierwszy na polskim rynku turystycznym katalog dedykowany osobom dorosłym, które chcą spędzić wakacje z bliską osobą w wyjątkowym miejscu. Hotele dla dorosłych to hotele, które, zależnie od formuły, przyjmują osoby w wieku od 16. lub więcej lat.

Superbrands 2014/15

ITAKA otrzymała tytuł Superbrands i Created in Poland Superbrands 2014/15 przyznawany najsilniejszym markom na polskim rynku. Badanie przeprowadził instytut badawczy ARC Rynek i Opinia, a laureaci zostali wyłonieni w Procesie Certyfikacji, w którym wzięło udział aż 15 tysięcy respondentów.
Na decyzję wpływ miała również Rada Marek, w skład której wchodzą niezależni eksperci z marketingu i brandingu. Tytuł Superbrands przyznawany jest od ponad 20 lat na całym świecie, a od 10 lat w Polsce i traktowany jako dowód na silną pozycję i rozpoznawalność wyróżnionych marek. Otrzymuje go jedynie 5 proc. ogółu marek ocenianych przez konsumentów oraz Radę Marek.

Najcenniejsza Polska Marka

ITAKA jest najcenniejszą marką turystyczną w Polsce – w Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek opublikowanego przez „Rzeczpospolitą” znalazła się na 31 miejscu. Wartość marki Itaka w 2014 r. wyceniono na 406,9 miliona złotych, czyli o 22% więcej niż przed rokiem. ITAKA jest jedyną firmą z branży turystycznej, która znalazła się w tym prestiżowym zestawieniu. Marki uszeregowano według ich wartości. W porównaniu z zeszłym rokiem ITAKA awansowała aż o 7 miejsc. W 2013 roku zajmowała 38 miejsce, teraz wskoczyła na 31. Z kolei w zestawieniu najmocniejszych marek w kategorii „Usługi", ITAKA zajęła 4 miejsce.

Ranking wartości marek przeprowadzany przez Rzeczpospolitą to jedyne takie zestawienie w Polsce. W rankingu, oprócz wyników sprzedaży, brana jest przede wszystkim pod uwagę siła oddziaływania – moc marki. W tegorocznej edycji w zestawieniu znalazło się 330 polskich marek, których łączna wartość szacowana jest na 61,5 miliarda złotych.

SUPERWIKTORIA

W XVII edycji Ogólnopolskiego Plebiscytu Gospodarczego statuetką SUPERWIKTORIA nagrodzono ITAKĘ! Nagroda przyznawana jest najlepszym polskim firmom zajmującym się handlem, produkcją i usługami. Jest symbolem jakości, rzetelności i wiarygodności w prowadzeniu działalności gospodarczej. Patronat honorowy nad projektem objęło m.in. Ministerstwo Gospodarki.

Touroperator Roku 2014

Podczas targów Tour Salon odbywających się w Poznaniu rozstrzygnięto konkurs na Touroperatora Roku, organizowany przez Izbę Turystyki RP, Dolnośląską Izbę Turystyki oraz Regionalne Izby Turystyki przy współudziale redakcji TTG Central Europe. Tytuł Touroperatora Roku 2014 otrzymało Biuro Podróży ITAKA. Konkurs był organizowany już po raz czwarty. Na Touroperatora Roku 2014 swoje głosy oddawali agenci turystyczni, biorąc pod uwagę 5 kryteriów. Oddanie głosu było formą oceny i podziękowania tym touroperatorom, którzy rzetelnie i uczciwie pracują na rzecz wspólnych klientów, a także dbają o dobre relacje z agentami turystycznymi. To już trzecia taka nagroda dla ITAKI w czteroletniej historii konkursu.

Konsumencki Lider Jakości 2014

Złote godło Konsumenckiego Lidera Jakości w kategorii „Biura Podróży” ponownie przyznano ITACE! W badaniu rynku przeprowadzonym przez Uniwersytet Jagielloński wzięło udział prawie 10 000 osób. Respondenci podkreślali ciekawą i zróżnicowaną ofertę, pewność, bezpieczeństwo, jakość usług, a także dobre ceny i obsługę klienta. ITAKĘ wybrało prawie 37% z nich. W większości byli to ludzie młodzi, poniżej 34. roku życia.

Konsumencki Lider Jakości 2013

Już po raz drugi z rzędu ITAKA zajęła I miejsce w kategorii „Biura Podróży” w programie Konsumencki Lider Jakości. Na uwagę zasługuje także przewaga nad konkurencją, jaką osiągnął lider polskiej turystyki. Bezpieczeństwo, rozsądne ceny, polska firma, niezawodna – takie skojarzenia budzi wśród konsumentów ITAKA. Swój wybór uzasadniają także świetną ofertą największego polskiego touroperatora, gdzie każdy może znaleźć coś dla siebie, zaufaniem, dobrą organizacją i pewnością spokojnych wakacji, gwarancją powrotu oraz wysoką wiarygodnością. Konsumencki Lider Jakości 2013 to ogólnopolski, promocyjny program konsumencki, prowadzony przez Redakcję Strefy Gospodarki (dodatek do Dziennika Gazety Prawnej). Stworzony, by wyłonić najlepsze, w opinii konsumentów, marki i firmy na polskim rynku. Badania realizowane w ramach programu dotyczyły opinii konsumentów na temat jakości wybranych produktów i usług. Pozwoliły one zbudować ranking oraz wskazały stopień rozpoznawalności produktów i usług (świadomość marki), a także pozwoliły stworzyć ranking marek najbardziej rozpoznawalnych.

Touroperator Roku 2013

Zwycięzcą III edycji konkursu na Touroperatora Roku zostało Biuro Podróży ITAKA. Rozstrzygnięcie konkursu, którego celem jest wyłonienie touroperatorów, najlepiej współpracujących z agentami, również w trudnych, nieprzewidzianych sytuacjach, odbyło się podczas targów Tour Salon w Poznaniu.

Organizatorem konkursu była Izba Turystyki RP, Dolnośląska Izba Turystyki, a współorganizatorem i patronem medialnym - Redakcja TTG.

Złote i Kryształowe Godło European Trusted Brands 2013

Biuro Podróży ITAKA zostało po raz szósty z rzędu uhonorowane tytułem European Trusted Brand. Tym razem do rąk lidera polskiej turystyki trafiły obie statuetki – Złote i Kryształowe Godło!

Badanie European Trusted Brands prowadzone przez Reader’s Digest wraz z firmą Wyman Dillon Ltd. UK jest nie tylko jednym z największych, ale też najbardziej wiarygodnym sondażem konsumenckim w Europie. Tytuł European Trusted Brand cieszy wyjątkowo, gdyż ankietowani sami wpisują w puste pole formularzy markę zasługującą na zaufanie w danej kategorii. Główną ideą konkursu jest wolność wyboru dokonywanego przez respondentów, bez narzucania im czy sugerowania czegokolwiek. Ankietowani w każdej z kategorii mogli wskazać tylko jedną markę, którą darzą zaufaniem, polecają, i z której sami korzystają. W tegorocznej edycji badania europejscy konsumenci wskazali ponad 79 000 marek.

Jakość Roku 2012

Skuteczna realizacja polityki jakości, klarowność stosowanych procedur, wysoki stopień zaangażowania kadry w osiąganie celów jakościowych, dbałość o zapewnienie najwyższej jakości oferowanych produktów i usług oraz efektywność zarządzania organizacją – wysokie standardy działalności ITAKI w odniesieniu do wymienionych kryteriów sprawiły, że firma otrzymała tytuł „Jakość Roku 2012”.

Konkurs „Jakość Roku” promuje przedsiębiorstwa i postawy, których celem jest osiągnięcie jak najwyższej jakości w biznesie. Organizatorem konkursu jest Fundacja Qualitas, a nagrody przyznaje niezależna kapituła. Pod uwagę brane jest wiele wskaźników, m.in. systemy ISO, wewnętrzne systemy kontroli jakości, certyfikaty, atesty czy zaangażowanie pracowników w system kontroli jakości.

Dobra Marka 2012

DOBRA MARKA 2012 – Jakość, Zaufanie, Renoma – to wyróżnienie, w kategorii Biura Podróży, przyznała ITACE redakcja Forum Biznesu w Dzienniku Gazecie Prawnej. Tytuł trafia do najbardziej dynamicznych i najlepiej rozpoznawalnych marek na rynku polskim.

Program prowadzony jest pod patronatem Instytutu Filozofii i Socjologii Polskiej Akademii Nauk, a jego celem jest określenie wartości, aktywności i rozpoznawalności marek. Przeanalizowano m.in. pozycję rynkową, siłę marki, jakość produktu lub usługi oraz stopień zaufania konsumentów.

Wielka Perła Polskiej Gospodarki 2012

Jubileuszowy X Ranking Pereł Polskiej Gospodarki przyniósł ITACE tytuł Wielkiej Perły Polskiej Gospodarki. To jedyna firma z branży turystycznej, jaka znalazła się w zestawieniu. Wielkie Perły, to firmy o przychodach co najmniej 1 mld zł, a wynik rankingu to efekt badań prowadzonych przez Instytut Nauk Ekonomicznych PAN. Jak wybierane są „Perły”? Ranking jest unikatowy w skali światowej. Firmy wybierane są według 7 wskaźników, opartych na teorii mikroekonomicznej: dynamika przedsiębiorstwa, rentowność obrotu, ogólny poziom zadłużenia, stopa zwrotu na aktywach, stopa zwrotu na zainwestowanym kapitale, łączna produktywność kapitału ludzkiego, rzeczowego i finansowego oraz wydajność pracy. Po wprowadzeniu wszystkich danych, uszeregowaniem firm zajmuje się komputer, na podstawie specjalnie opracowanego algorytmu. To badanie jakościowe, wolne od subiektywnych sądów.

Luksusowa Marka Roku 2012

Już po raz trzeci uhonorowano zdobywców tytułu Luksusowa Marka Roku. Do grona laureatów dołączyło Biuro Podróży ITAKA. Celem konkursu jest wyłonienie elitarnych producentów, firm i marek, które zasługują na miano luksusowych. O wyborze decyduje Kapituła składająca się z przedstawicieli różnych dziedzin; sportowców, biznesmenów, artystów, a także laureatów z poprzednich lat, wśród których znaleźli się m.in. Batycki, Irena Eris, Volvo, Cisowianka, Gosia Baczyńska. Organizatorem i pomysłodawcą konkursu jest Mariusz Pujszo.

Złote Godło European Trusted Brands 2012

Złote Godło European Trusted Brands po raz kolejny przyznano ITACE. ITAKĘ, jako biuro podróży najbardziej godne zaufania, w badaniu przeprowadzanym przez Reader’s Digest, najczęściej wskazywali mężczyźni, osoby do 30-tego roku życia oraz posiadające rodzinę z dziećmi do lat 15-tu.

Laur Konsumenta 2012

Laur Konsumenta trafił do ITAKI po raz szósty. Jest on przyznawany na podstawie szeroko zakrojonego sondażu konsumenckiego. ITAKA zajęła w nim pierwsze miejsce w kategorii „Biura podróży”, uzyskując jednocześnie dużą przewagę nad konkurencją. Świadczy to o stałej, wysokiej popularności marki, rozpoznawalności, ale także pozytywnym odbiorze i stabilności.

Konsumencki Lider Jakości 2012

Złote godło Konsumenckiego Lidera Jakości w kategorii "Biura Podróży" konsumenci przyznali ITACE. Zadecydowała o tym ciekawa oferta, solidność, jakość usług. Wśród osób wskazujących ITAKĘ znaleźli się głównie ludzie młodzi, pomiędzy 25 a 34 rokiem życia. ITAKA kojarzy im się z biurem godnym zaufania, wymarzonymi wakacjami w ciepłych krajach i słonecznymi plażami. Badanie miało na celu zdobycie wiedzy o jakości produktów i usług, zbudowanie rankingu, zdefiniowanie segmentów produktów i usług o zróżnicowanym poziomie jakości. W rezultacie wyłoniono liderów jakości w poszczególnych kategoriach produktowych. Jednocześnie wyniki badania wskazują także na stopień świadomości marki i jej rozpoznawalność. Pod uwagę wzięto opinie 1692 respondentów. Badanie zrealizowano w ramach ogólnopolskiego, promocyjnego programu konsumenckiego, prowadzonego przez Redakcję Strefy Gospodarki, dodatku do Dziennika Gazety Prawnej.

Superbrands Polska 2012

Już po raz drugi Biuro Podróży ITAKA otrzymało prestiżowy tytuł „Superbrands Polska”, co oznacza, że to zdecydowanie jedna z najsilniejszych marek na polskim rynku. W tym roku wyróżnienie cieszy jeszcze bardziej, gdyż na wybór wpływ mieli także Klienci, którzy oceniali marki w internetowym badaniu konsumenckim. Tradycyjnie, decyzję podejmowali niezależni eksperci z Rady Marek. Pod uwagę wzięto przede wszystkim rozpoznawalność, unikalny charakter oferowanych korzyści oraz siłę więzi z klientami, a także wyniki internetowego badania konsumenckiego, przeprowadzonego na próbie 2 700 osób.

Wielka Perła Polskiej Gospodarki 2011

Już po raz dziewiąty Instytut Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk i Oficyna Wydawnicza „Rynek Polski” - wydawca anglojęzycznego miesięcznika „Polish Market” ogłosiły ranking „Pereł Polskiej Gospodarki”. Specjalna lista najbardziej efektywnych polskich przedsiębiorstw powstaje w oparciu o takie wskaźniki jak: przychód z całokształtu działalności gospodarczej, dynamika przychodów, rentowność sprzedaży, zadłużenie, stopa zwrotu brutto w aktywach, stopa zwrotu netto na kapitale własnym i wydajność pracy. Na ponad dwa tysiące przebadanych firm, ostre kryteria ekonomiczne spełniło jedynie 197. Wśród nich znalazła się również ITAKA.

Dobra Strona Turystyki

Serwis www.itaka.pl uznano za najlepszą stronę biura podróży w Przeglądzie Dobra Strona Turystyki 2011. Co roku laureatów wybiera zespół praktyków i ekspertów z branży internetowej. Zgłoszone do konkursu witryny oceniane są pod kątem funkcjonalności i użyteczności, estetyki oraz treści. Wręczenie certyfikatów i statuetek odbyło się 19 października na Tour Salon 2011, podczas konferencji e-marketingowej Travel 2.0.

Touroperator Roku 2011

Itaka zdominowała tegoroczny konkurs na Touroperatora Roku zorganizowany przez Izbę Turystyki RP, Travel Trade Gazette i Instytut Rozwoju Kadr w Turystyce Origami System. Przypadło nam zarówno miano Touroperatora Roku 2011, jak i Touroperatora Roku 2011 w kategorii obsługa agenta. W kategorii obsługa klienta natomiast zajęliśmy wysokie, drugie miejsce.

Honorowa Odznaka Ministra Sportu i Turystyki

Biuro podróży ITAKA zostało wyróżnione Odznaką Ministra Sportu i Turystyki. Honorowe odznaczenie "Za Zasługi dla Turystyki" z rąk Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki - Katarzyny Sobierajskiej odebrał Wiceprezes Itaki - Piotr Henicz.

Laur Klienta 2011

Złoty Laur Klienta już po raz piąty trafił do Biura Podróży ITAKA. To szczególne wyróżnienie, ponieważ przyznawane na podstawie badań konsumentów. Świadczy więc nie tylko o popularności marki, ale także uznaniu wśród klientów i wysokiej jakości oferowanych usług. „Laur Klienta” to jeden z najszerzej zakrojonych sondaży konsumenckich w Polsce. W tegorocznej edycji ankietowano telefonicznie, przez Internet oraz metodą face to face w centrach handlowych i na głównych ulicach największych miast. Liczba głosów, oddanych przez respondentów na daną markę, zdecydowała o kolejności. W kategorii „Biura Podróży” zwyciężyła ITAKA. Sondaż organizowany jest przez grupę Pro-Media, wydawcę ”Rzecz o Biznesie”- dodatku ukazującego się na łamach Rzeczypospolitej.

Złote Godło European Trusted Brands 2011

Już po raz 11, w badaniu European Trusted Brands, przeprowadzanym przez Reader’s Digest, ankietowani wskazali marki, którym ufają najbardziej. Złote Godło w kategorii „Biuro Podróży” otrzymała ITAKA. Złote Godło European Trusted Brands 2011 przyznawane jest markom spontanicznie wskazywanym przez konsumentów, jako Najbardziej Godne Zaufania. Stanowi także dowód na trwałe oraz sile relacje danej marki z jej klientami. Wśród nagrodzonych w innych kategoriach znaleźli się m.in.: Volkswagen, Sony, Nokia, Visa czy TVN. European Trusted Brands to jedno z największych oraz szeroko zakrojonych badań konsumenckich. W 11 edycji wzięło udział 33 005 respondentów z 16 krajów, w tym 956 osób z Polski.

Polska Jakość 2011

Biuro Podróży ITAKA zostało laureatem programu „POLSKA JAKOŚĆ 2011”. To dowód uznania za sukcesywne podnoszenie jakości produktów oraz usług, a także gwarancja spełniania najwyższych standardów. Konkurs skierowany jest przede wszystkim do firm, dla których dbałość o jakość produktów, usług czy standardów zarządzania, stanowi jeden z ważniejszych elementów rozwoju. Jego celem jest promowanie przedsiębiorstw wyróżniających się na polskim rynku oraz polskich rozwiązań. Laureaci wyłaniani są w trzech kategoriach: produkt, usługa, innowacja.

Top Marka 2011

ITAKA została uhonorowana tytułem TOP MARKA 2011, w kategorii Biura Podróży. Wyróżnienie to jest przyznawane w ramach ogólnopolskiego konkursu Laur Konsumenta. „Top Marką” nagradzane są brandy o szczególnej pozycji w swojej branży: popularne oraz wysoko oceniane przez Klientów. ITAKA już od lat jest jedną z najlepiej postrzeganych marek w całym programie Laur Konsumenta.

Najcenniejsza Polska Marka

W VII już edycji Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek ITAKA po raz kolejny uplasowała się na najwyższym miejscu wśród biur podróży zajmując 62 miejsce (awans o 5 pozycji w stosunku do ubiegłorocznej edycji) oraz zanotowała wzrost wartości marki o 23 %, z 188,9 mln złotych w roku ubiegłym do 231,6 mln złotych w roku 2010. Ranking wartości marek przeprowadzany przez Rzeczpospolitą to jedyne takie zestawienie w Polsce. W rankingu oprócz wyników sprzedaży brana jest przede wszystkim pod uwagę siła oddziaływania – moc marki. W tegorocznej edycji przeanalizowano dane finansowe i dokonano szczegółowego badania opinii konsumentów 330 marek, których łączna wartość szacowana jest na ponad 61 mld złotych.

Złoty Laur Klienta 2010

Już po raz czwarty z rzędu Biuro Podróży ITAKA zostało uhonorowane złotym Laurem Klienta w kategorii „Biura podróży”. Wyróżnienie to, przyznawane na podstawie badań konsumentów, świadczy o stałej, wysokiej popularności marki, jej rozpoznawalności, a także pozytywnym odbiorze.

„Laur Klienta” to szeroko zakrojony sondaż konsumencki, którego celem jest wyłonienie marek najwyżej cenionych przez Polaków. W tegorocznej edycji badania pod uwagę wzięto przede wszystkim wyniki ogólnopolskiego badania ankietowego oraz głosowania czytelników „Rzeczy o Biznesie” – dodatku do „Rzeczpospolitej” – współorganizatora konkursu. Jego wyniki natomiast potwierdzają stabilność, popularność oraz wysoką jakość usług oferowanych przez Itakę.

Korona Turystyki 2010

W kategorii „Biuro podróży”, jako najczęściej wybierany i cieszący się największym zaufaniem produkt turystyczny, tytuł Korona Turystyki 2010, przyznawany przez czytelników magazynu „Polska Wita”, otrzymała ITAKA. W swojej pierwszej edycji, sondaż wyłonił zwycięskie produkty w 40 kategoriach, związanych z turystyką, takich jak: odzież turystyczna/sportowa, nawigacje, aparaty fotograficzne, rowery itd. Ankietę zamieszczono w magazynie „Polska Wita”, na portalu www.polskawita.pl oraz rozesłano w postaci e-maili do prenumeratorów.

Najwyższa Jakość 2010

Za najwyższy standard wypoczynku i sportowej aktywności, bogatą i różnorodną ofertę, miłą i kompetentną obsługę, niekwestionowaną pozycję lidera w branży oraz europejski standard zarządzania przedsiębiorstwem, certyfikat „Najwyższa Jakość” przyznano ITACE. O tym wyróżnieniu zdecydowała Kapituła Konkursowa działająca pod patronatem Wielkopolskiego Stowarzyszenia Badań nad Jakością w Poznaniu. Decyzja o nadaniu certyfikatu podejmowana jest na podstawie dokumentacji danej firmy, wewnętrznego audytu jakościowego, a także opinii rynkowych i organizacji odpowiedzialnych za ochronę środowiska. Swoimi działaniami Wielkopolskie Stowarzyszenia Badań nad Jakością stara się wspierać rozwój najlepszych przedsiębiorstw, wskazywać produkty oraz usługi wysokiej jakości oraz promować ideę dobrego zarządzania.

Róża Kolumba 2010

Katalog Itaka&Gala „Podróże w stylu gwiazd” został wyróżniony w kategorii „Premium” w konkursie na najlepszy katalog biura podróży „Róża Kolumba 2010”.

Katalog doceniony został nie tylko przez Klientów, ale i kapitułę konkursu „Róża Kolumba 2010”, organizowanego przez redakcję „Wiadomości Turystycznych”. Eksperci z różnych dziedzin (agent turystyczny, prawnik, redaktor, grafik, przedstawiciel izby turystycznej, pilot) oceniali 45 nadesłanych katalogów pod kątem zgodności z prawem, przejrzystości, a także wygody użytkowania oraz zawartych w nich informacji praktycznych i krajoznawczych.

Top Marka 2010

Itaka znalazła się w wąskim gronie odznaczonych tytułem TOP MARKA 2010 w kategorii „usługi”. W ocenie brano pod uwagę popularność marki na przestrzeni ostatnich pięciu lat. Odznaczenie ITAKI tytułem TOP MARKA 2010, potwierdza wysoką świadomość i wartość marki wśród polskich odbiorców.

Diament Forbesa 2010

Biuro Podróży ITAKA znalazło się w prestiżowym gronie DIAMENTÓW FORBESA 2010 - firm, które w ostatnich trzech latach najbardziej dynamicznie zwiększały swoją wartość. W rankingu Diamentów Forbesa, opracowanym we współpracy z firmą Dun&Bradstreet, pod uwagę wzięto wyniki finansowe, wartość majątku oraz potencjał każdej z firm. ITAKA zwyciężyła na Opolszczyźnie w kategorii firm największych (powyżej 250 mln obrotu).

Superbrands Polska

W V edycji projektu Superbrands, marka ITAKA została uznana za jedną z najsilniejszych marek na rynku polskim i otrzymała tytuł Superbrand Polska.

Według The Superbrands Ltd. „Superbrand – to marka, która osiągnęła najlepszą reputację w swojej dziedzinie. Oferuje konsumentom znaczące, emocjonalne bądź fizyczne korzyści, których konsumenci pragną i które rozpoznają. Korzyści te stanowią o jej przewadze nad markami konkurencyjnymi.”

Tytuł ten przyznawany jest od 15 lat na całym świecie (od 5 lat także w Polsce) i traktowany jako dowód na silną pozycję i rozpoznawalność wyróżnionych marek. Otrzymuje go jedynie 5% ogółu marek ocenianych przez konsumentów oraz Radę Marek.

Perła Polskiej Gospodarki

Biuro Podróży ITAKA, jako jedyna firma z branży „Turystyka – biura podróży”, zostało uhonorowane tytułem Dużej Perły Polskiej Gospodarki, w VII edycji rankingu organizowanego przez magazyn ekonomiczny „Polish Market” przy współpracy z ekonomistami Polskiej Akademii Nauk.

Duże Perły to firmy o przychodach co najmniej 100 mln zł. Wśród nich ITAKA uplasowała się na 11. miejscu. To jedyne biuro podróży, które znalazło się w tym zestawieniu. Otrzymany certyfikat potwierdza przynależność do elitarnego grona przedsiębiorstw, które spełniły ostre kryteria ekonomiczne ustanowione przez ekonomistów z PAN. Pod uwagę wzięto 7 kryteriów efektywności: dynamika przedsiębiorstwa, rentowność obrotu, ogólny poziom zadłużenia, stopa zwrotu na aktywach, stopa zwrotu na zainwestowanym kapitale, łączna produktywność kapitału ludzkiego, rzeczowego i finansowego oraz wydajność pracy.

Złote Spinki 2009

Już po raz 12. zostały wręczone nagrody przyznawane dla wybitnych Opolan - Złote Spinki Nowej Trybuny Opolskiej. Nagrody przyznawane są w pięciu kategoriach: kultura, samorządność, postawa społeczna, biznes oraz kategoria specjalna: Diamentowa Spinka. Laureatami tegorocznej nagrody zostali właściciele Biura Podróży Itaka, Mariusz Jańczuk i Leszek Szagdaj, którzy otrzymali Złotą Spinkę w kategorii biznes.

Kryształowe Godło European Trusted Brands 2009

Już po raz dziewiąty europejscy konsumenci wybrali marki, które darzą największym zaufaniem. We wszystkich 16 krajach objętych badaniem European Trusted Brands 2009 respondenci wskazywali marki godne zaufania w 20 kategoriach globalnych, wspólnych dla wszystkich krajów. Dodatkowo, co roku marki wskazywane są również w kategoriach lokalnych. W tym roku w polskiej edycji badania lokalnych kategorii było 12. ITAKA otrzymała Kryształowe Godło w kategorii globalnej Biuro Podróży. Nagrodę tę otrzymują marki, które w badaniu uzyskały najwyższe notowania w czterech kryteriach: jakość, wartość w stosunku do ceny, silny wizerunek, znajomość potrzeb klienta. Wśród zwycięzców w swoich kategoriach znalazły się również m. in. takie marki jak: Mercedes Benz, Sony, Master Card.

European Trusted Brands to jedno z największych i najszerzej zakrojonych badań konsumenckich, przeprowadzane w Europie przez Reader’s Digest.

Jakość Obsługi 2009

Biuro podróży ITAKA otrzymało Godło JAKOŚCI OBSŁUGI. O przyznaniu tego wyjątkowego wyróżnienia zadecydowali Klienci, zgłaszając swoje obserwacje w ogólnopolskim Programie „Jakość Obsługi”. Otrzymane Godło odzwierciedla wysoki wynik ocen jakości obsługi zarówno w odniesieniu do konkurentów z branży, jak i na tle ogólnego wskaźnika w Polsce. Wyniki rankingu "Top 100 Jakości Obsługi", zostały opublikowane 4 marca 2009 r. w dzienniku Rzeczpospolita.

Lider Polskiej Turystyki 2008

ITAKA otrzymała Certyfikat Lidera Polskiej Turystyki 2008 w kategorii Najwięksi Touroperatorzy przyznany przez magazyn branżowy "Rynek Podróży". Przygotowywane co roku przez Agencję Promocji Turystyki - wydawcę magazynu branżowego "Rynek Podróży" - prestiżowe, elitarne wydawnictwo promocyjne LIDERZY POLSKIEJ TURYSTYKI, jest swoistym przewodnikiem po najlepszej części polskiego biznesu turystycznego.

Katalog LIDERZY POLSKIEJ TURYSTYKI, zawiera prezentacje firm starannie wybranych przez redakcję spośród kilku tysięcy działających na rynku. Nie jest to wybór przypadkowy - co oznacza, że mogą się w nim znaleźć tylko nieliczni - laureaci konkursów branżowych, firmy wyróżniające się pozycją zdobytą na rynku, tworzące ciekawe oferty, cieszące się dobrą opinią kontrahentów i klientów oraz zwycięzcy rankingów opracowywanych przez redakcję "Rynku Podróży".

Złoty Laur Klienta 2008

Złotym Laurem Klienta w kategorii „Biura Podróży” trafił do ITAKI. Badania, zweryfikowane ankietami, zostały przeprowadzone przez „Przegląd Gospodarczy” i wyłoniły najpopularniejsze produkty oraz usługi na polskim rynku. Miały na celu przede wszystkim określenie znajomości marki i podstawowych opinii na jej temat, jak również wyznaczenie poziomu powszechnej popularności produktów i usług.

Jakość Obsługi 2008

Biuro Podróży ITAKA zostało uhonorowane godłem „Jakość Obsługi”. ITAKA znalazła się również w gronie 100 najbardziej przyjaznych firm w Polsce - „TOP 100”. Misją programu „Jakość Obsługi” jest stały monitoring jakości obsługi w Polsce w celu dostosowania procesów obsługi konsumentów do standardów XXI wieku. W niezależnym, nieodpłatnym badaniu wzięło udział ponad 12.000 konsumentów z całej Polski. Metodologia programu oparta jest na technice Mystery Shopping – jednakże zamiast zawodowych audytorów, którzy odgrywają rolę „tajemniczych klientów”, w programie „Jakość obsługi” audytorami byli sami konsumenci.

Kryształowe Godło European Trusted Brands 2008

European Trusted Brands to największe i najszerzej zakrojone badanie konsumenckie, przeprowadzane w Europie przez Reader’s Digest. W tym roku, ITAKA już po raz kolejny znalazła się w elitarnym gronie marek obdarzonych najwyższym zaufaniem konsumentów. Otrzymaliśmy Kryształowe Godło European Trusted Brands 2008 w kategorii „biuro podróży”. Tytuł European Trusted Brands 2008 otrzymują marki, które w badaniu uzyskały najwyższe notowania w czterech kryteriach: jakość, wartość w stosunku do ceny, silny wizerunek, znajomość potrzeb klienta.

Platynowy Laur Klienta 2007

Grupa Media Partner już po raz trzeci przeprowadziła badania które pozwoliły wyłonić najpopularniejsze produkty i usługi na krajowym rynku. Okazało się, że Biuro Podróży ITAKA jest niekwestionowanym liderem branży turystycznej! Z uwagi na uzyskanie największej liczby głosów i pozytywnych ocen decyzją redakcji, Biuro Podróży ITAKA otrzymało prestiżowy Platynowy Medal Grand Prix Konkursu Laur Klienta 2007! To, do kogo powędrował tytuł rozstrzygnięto w oparciu o badania popularności marek, firm, produktów i usług na polskim rynku. Były to opinie społeczeństwa zweryfikowane ankietami oraz głosowaniem czytelników. Jury interesowała przede wszystkim znajomość produktu, marki, firmy oraz podstawowe opinie na ich temat. Dodatkowym warunkiem, koniecznym do otrzymania tytułu GRAND PRIX konkursu Laur Klienta 2007, było wcześniejsze zwycięstwo w tym programie poświadczone przyznaniem Złotego Lauru Klienta.

Laur Konsumenta 2007

Już po raz trzeci "Przegląd Gospodarczy", przeprowadził badania, które pozwoliły wyłonić najpopularniejsze produkty i usługi na krajowym rynku. Okazało się, iż Firma ITAKA uplasowała się na I miejscu w kategorii „Biura Podróży”, uzyskując tym samym możliwość otrzymania ogólnopolskiego złotego godła „LAUR KONSUMENTA 2007”. Przyznanie tytułu rozstrzygnięto w oparciu o badania popularności produktów i usług na polskim rynku. Były to opinie społeczeństwa zweryfikowane ankietami. Badania miały na celu wyłonienie najwyżej cenionej przez klientów marki/produktu oraz wyrażenie uznania i popularności marki/produktu wśród Polaków.

Europrodukt

ITAKA to pierwsze polskie biuro podróży nagrodzone w 2005 r. tytułem Europrodukt. Nagrodę przyznano ITACE w kategorii „usługa” za organizację wjazdów czarterowych, wycieczek i wczasów autokarowych. Program Promocyjno Gospodarczy EUROPRODUKT organizowany jest od 2000 roku w formie konkursu. Jego głównym celem jest wspieranie krajowych przedsiębiorstw na rynku polskim oraz poza granicami. Organizatorem konkursu jest Polskie Towarzystwo Handlowe, a patronem - Ministerstwo Gospodarki oraz Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości.

Certyfikaty

Gwarancja Ubezpieczeniowa ITAKI na sezon 2016/2017!

200 000 000 PLN wynosi Gwarancja Ubezpieczeniowa Biura Podróży ITAKA, która obowiązuje od 16.09.2016 r. do 15.09.2017 r. Gwarancja wystawiona została przez Europäische Reiseversicherung AG (ERV AG), wiodącego ubezpieczyciela biur podróży.

Przedmiotem gwarancji jest:

  • pokrycie kosztów powrotu klientów z imprezy turystycznej do miejsca wyjazdu lub planowanego powrotu z imprezy turystycznej w wypadku, gdy organizator turystyki wbrew obowiązkowi nie zapewni tego powrotu,
  • pokrycie zwrotu wpłat wniesionych przez klientów tytułem zapłaty za imprezę turystyczną w wypadku, gdy z przyczyn dotyczących organizatora turystyki oraz osób, które działają w jego imieniu impreza turystyczna nie zostanie zrealizowana,
  • pokrycie zwrotu części wpłat wniesionych przez klientów tytułem zapłaty za imprezę turystyczną, odpowiadająca części imprezy turystycznej, która nie zostanie zrealizowana z przyczyn dotyczących organizatora turystyki oraz osoby, które działają w jego imieniu.

Członek Polskiej Izby Turystyki

ITAKA jest członkiem Polskiej Izby Turystyki, największej ogólnopolskiej organizacji samorządu gospodarczego przemysłu turystycznego w Polsce, która z kolei jest członkiem ECTAA (Europejskiej Organizacji Związków Biur Podróży Unii Europejskiej). PIT zrzesza renomowane, największe biura podróży, linie lotnicze, wyższe uczelnie turystyczne, towarzystwa ubezpieczeniowe oraz inne organizacje z szeroko pojętej branży turystycznej. Członkostwo stanowi potwierdzenie jakości oferty, najwyższego poziomu świadczonych usług, a także troski o standardy obsługi Klientów.

Transparentny Touroperator

Biuro Podróży ITAKA otrzymało certyfikat „Transparentny Touroperator” przyznawany przez firmę analityczną TravelData. To prestiżowe wyróżnienie potwierdza stabilność finansową i wiarygodność ITAKI. Certyfikat przyznawany jest organizatorom turystyki na podstawie analizy ich sprawozdań finansowych, a sama inicjatywa ma na celu wyłonienie najbardziej wiarygodnych touroperatorów o stabilnej pozycji rynkowej. ITAKA stosuje przejrzystą politykę finansową i biznesową, a zdobyty certyfikat potwierdza jej stabilność oraz zwiększa zaufanie Klientów, Agentów oraz całego środowiska turystycznego.

Aktualny certyfikat dostępny jest pod linkiem:
http://www.wczasopedia.pl/index.php?r=site/certyfikat&id=2

Rzetelna Firma

Rzetelna Firma to program prowadzony pod patronatem Krajowego Rejestru Długów, który ma promować rzetelnych przedsiębiorców, czyli sumiennie regulujących swoje zobowiązania. ITAKA należy do programu od 30 października 2009 r. Certyfikat Rzetelności to świadectwo wiarygodności, transparentności i rzetelności płatniczej.

Aktualny certyfikat dostępny jest pod linkiem:
https://wizytowka.rzetelnafirma.pl/11AUO19Q/1

Członek Polskiego Związku Organizatorów Turystyki

ITAKA jest członkiem Polskiego Związku Organizatorów Turystyki, do zadań którego należy m.in. ochrona, obrona praw, dóbr osobistych i reprezentowanie interesów, w tym gospodarczych, organizatorów turystyki i pośredników turystycznych wobec organów władzy i administracji rządowej, organów samorządu terytorialnego, gospodarczego, zawodowego, związków zawodowych lub innych organizacji, w tym społecznych, gospodarczych lub zawodowych.

Wyróżnienia

Wyróżnienie za wyniki sprzedaży

Emirates, międzynarodowa linia lotnicza z jedną z najmłodszych flot w przestworzach, laureat ponad 400 nagród na całym świecie za wysoką jakość świadczonych usług, wyróżniła ITAKĘ za najlepsze wyniki sprzedaży w 2015 roku.

Wyróżnienie za wyniki sprzedaży w segmencie touroperatorów

Jedna z najlepszych linii lotniczych na świecie - Qatar Airways, podsumowała drugi rok działalności w Polsce. Uroczyste podsumowanie łączyło się z wręczeniem partnerom handlowym wyróżnień w różnych kategoriach. Prestiżowe wyróżnienie za wyniki sprzedaży w segmencie touroperatorów trafiło do ITAKI z rąk Grzegorza Karolewskiego – dyrektora handlowego linii Qatar Airways w Polsce.

Katarskie narodowe linie lotnicze z siedzibą w Ad-Dauha istnieją od 1994 roku, a na polskim rynku pojawiły się w grudniu 2012. Przewoźnik jest doceniany za bardzo wysoki standard usług – jako jedyna linia operująca do/z Polski otrzymała 5 gwiazdek w rankingu Skytrax.

Najlepszy Agent 2013

Podczas uroczystej gali, podsumowującej pierwszy rok działalności linii Emirates na polskim rynku, Biuro Podróży ITAKA otrzymało aż 3 nagrody! ITAKA uzyskała prestiżowy tytuł Najlepszego Agenta w 2013 roku, zwyciężyła również w kategorii „najlepsza sprzedaż miejsc w klasie ekonomicznej” i została wyróżniona w kategorii „najlepsza sprzedaż miejsc na trasie do Dubaju”.

Emirates to linia lotnicza, która wielokrotnie zwyciężała w plebiscycie na najlepszą linię lotniczą na świecie, przede wszystkim z uwagi na wysoki standard świadczonych na pokładzie usług, doskonałą obsługę personelu pokładowego i catering. Linia, z główną siedzibą w Dubaju, dysponuje nowoczesną flotą, której trzonem są przestronne Boeingi 777 i komfortowe Airbusy A380. A z Emirates i ITAKĄ w sezonie LATO 2014 polecieć można m.in. do Indii, Chin, Tajlandii, Dubaju i Japonii, a zimą na Mauritius, Sri Lankę i do Indii.

Najlepszy Touroperator

Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka coraz wyraźniej zaznacza się na lotniczej mapie Polski – w roku 2013 obsłużył prawie 600 tys. pasażerów. Jeśli chodzi o turystów – najwięcej z nich podróżowało z ITAKĄ. Stąd też nagroda w kategorii „Najlepszy Touroperator”. ITAKĘ wyróżniono także w kategorii „Najlepszy Agent Sprzedaży Oferty Wakacyjnej”. Ta dobra współpraca sprawiła, że w ofercie ITAKI znalazły się kolejne kierunki z możliwością wylotów z Rzeszowa.

Touroperator Roku 2013

Touroperatorem Roku 2013, za największą liczbę odprawionych pasażerów z Portu Lotniczego w Bydgoszczy, zostało Biuro Podróży ITAKA.

ITAKA co roku stara się nie tylko proponować swoim Klientom nowe, wakacyjne miejsca, ale także wyloty z jak największej ilości lokalnych portów lotniczych. Klienci zdecydowanie doceniają takie podejście i coraz częściej wybierają oferty kierując się także możliwością wylotu z najbliższego lotniska, jako dodatkowym kryterium. Najlepszy dowód to nagroda główna dla Touroperatora Roku 2013 za największą liczbę odprawionych pasażerów z Portu Lotniczego w Bydgoszczy dla Biura Podróży ITAKA oraz nagrody dla 3 Salonów Firmowych ITAKI za najlepszą sprzedaż wczasów z wylotem z Bydgoszczy wśród biur podróży, w kategorii „Lider sprzedaży”.

Skrzydła sukcesu

Już po raz ósmy warszawskie Lotnisko Chopina nagrodziło swoich najważniejszych partnerów biznesowych, od przewoźników lotniczych i touroperatorów, aż po najemców powierzchni handlowo-usługowych. Laureatów „Skrzydeł sukcesu” wyłoniono w jedenastu kategoriach. Biuro Podróży ITAKA zwyciężyło w kategorii: „Rozwój połączeń czarterowych na Lotnisku Chopina w roku 2013”. ITAKA, we współpracy z warszawskim portem lotniczym, uruchomiła w 2013 roku kilka nowych rejsów, m. in. do: Alicante, Argostólion, La Romany i Ponta Delgada.

Wyróżnienie za wyniki sprzedaży w segmencie podróży turystycznych

„Wyróżnienie za wyniki sprzedaży w segmencie podróży turystycznych” otrzymało Biuro Podróży ITAKA od linii lotniczych Qatar Airways, które podsumowały pierwszy rok działalności na polskim rynku.

Qatar Airways to linie mogące pochwalić się jednym z najwyższych standardów usług – w rankingu The Official 5-Star Airline otrzymały dokładnie 5 gwiazdek. Linie istnieją od 1994 roku, jednak na polskim rynku pojawiły się niemal 20 lat później – w grudniu 2012. I już w 2013 roku, ITAKA zdecydowała się na współpracę z tym przewoźnikiem. W efekcie, podsumowując pierwszy rok swojej działalności, Qatar Airways nagrodziły ITAKĘ za wyniki sprzedaży w segmencie podróży turystycznych. Wyróżnienie związane jest z ilością biletów, jakie największy polski touroperator zakupił dla swoich Klientów.

arrow-rightarrow-rightclockfacebooktwitter