phone mobile heart logo Flag of Belarus airplane
>Aktualności>

Study Tour: Bułgaria – Złote Piaski, 26.05-02.06.2017

Zanim zdążyliśmy wygodnie rozsiąść się w fotelu samolotu, usłyszeliśmy komunikat rozpoczęcia lądowania. Po zaledwie godzinie i 40 minutach lotu znaleźliśmy się w Bułgarii. Zostaliśmy zakwaterowani w hotelu Kristal, który jest ciekawą propozycją zarówno na rodzinne wakacje, jak i wyjazd z przyjaciółmi. Jego dużym atutem jest położenie w otoczonej zielenią, spokojnej okolicy, a jednocześnie blisko rozrywkowej części Złotych Piasków.

Następny dzień rozpoczęliśmy od spaceru po centrum kurortu, gdzie wzdłuż głównego deptaku znajdują się liczne restauracje, sklepiki i stragany, a każdy sprzedawca zachęca do zakupów. Co ciekawe, nie odczuwa się tu bariery językowej – jeżeli ktoś nie włada językiem angielskim, nie będzie miał problemu, aby porozumieć się w języku rosyjskim czy polskim. Najbardziej zainteresowały nas kosmetyki na bazie róży – to właśnie ona jest najczęściej kojarzona z Bułgarią. Niemal wszędzie – na deptaku, w hotelu czy w supermarkecie, można kupić kosmetyki na jej bazie. Balsamy, szminki, mydła, szampony i wiele innych wyrobów, których największą zaletą, oprócz zapachu, jest naturalny sposób wytwarzania, będą świetnym prezentem przywiezionym z podróży do Bułgarii. Po udanych zakupach wybraliśmy się na piaszczystą, szeroką i czystą plażę. Znajdujące się tam knajpki swym klimatem wprawiły nas w prawdziwie wakacyjny nastrój. Naładowani pozytywną energią, wizytowaliśmy hotele Kristal**** i Luna****. Dzień, który rozpoczęliśmy pełni zapału, zakończył się również bardzo energicznie. Wybraliśmy się do największej dyskoteki w Złotych Piaskach – Arrogance Music Factory. Jest to świetne miejsce dla osób oczekujących dużej dawki dobrej zabawy – do wyboru są 3 sale, każda z różną muzyką i klimatem. Zabawa do białego rana gwarantowana!

Kolejnego dnia czekały na nas nowe zadania. Mimo, że pogoda nie do końca dopisała, bułgarska energia dodawała nam optymizmu. W tym dniu odwiedziliśmy hotele:

• Briz*** - otoczony zadbanym ogrodem, w spokojnej lokalizacji, z zachwycającym widokiem na okolicę
  • Azalia****+ - nowoczesny, przy pięknej, piaszczystej plaży
  • Aqua Azur**** - w spokojnej okolicy, ciekawostka: w hotelu jest akwarium, w którym można odnaleźć Nemo :)
  • Atlas**** - duży kącik zabaw dla dzieci, ładny basen, doskonała lokalizacja
  • Sunshine Magnolia & Spa***+ - duży ogród i profesjonalne centrum SPA
  • Estreya Palace & Residence**** - mnóstwo zieleni, spokojna lokalizacja.

Na późny obiad dotarliśmy do hotelu Edelweiss****, w którym byliśmy zakwaterowani przez 3 kolejne dni. Hotel położony jest w cichym miejscu, w odległości ok. 10-15 minutowego spaceru od centrum kurortu. Z pokoi hotelowych roztacza się przepiękny widok na morze i otaczającą zieleń, a duży, zadbany basen i taras są idealnym miejscem na relaks.

Następnego dnia, wypoczęci wybraliśmy się w rejs statkiem w głąb morza. Mieliśmy okazję popływać w morzu i łowić ryby. Była to także idealna chwila na odpoczynek, słoneczne kąpiele i zabawę. W trzech słowach – bardzo przyjemny czas! Następnie, wizytowaliśmy hotele:

• Meliá Grand Hermitage***** - nowoczesny, dla najbardziej wymagających Gości, z dużym basenem i przestronnymi pokojami z pięknym widokiem na okolicę
  • Double Tree by Hilton Hotel Varna**** - zadbany, bogata oferta hotelowego centrum wellness, wypiekane na miejscu ciastka czekoladowe
  • Astera & Spa**** - nowoczesny, dla wymagających Klientów, blisko centrum kurortu, dla Gości hotelu bezpłatny wstęp do dyskoteki Arrogance Music Factory
  • Astoria Beach***- z miłą obsługą i plażą w zasięgu wzroku, znakomity jako baza wypadowa do zwiedzania okolic Złotych Piasków.

Kolejny dzień również nas zaskoczył, wybraliśmy się na Jeep Safari – "dziką wyprawę" jeepami po terenie Parku Przyrodniczego Złote Piaski. Jest to idealne miejsce dla pasjonatów fotografii – piękne widoki gwarantowane! Mieliśmy okazję degustować domowy miód różany, a także poćwiczyć strzelanie z wiatrówki. A na zakończenie wyprawy – piknik w otoczeniu lasu przy zachęcającej do wspólnej zabawy muzyce na żywo. Następnie udaliśmy się do spokojnej części Złotych Piasków, miejscowości Topola. Zostaliśmy zakwaterowani w hotelu Kaliakria Resort****+. Hotel na wszystkich wywarł niesamowite wrażenie – urzekły nas piękne baseny, duże apartamenty wyposażone we wszystko to, co jest potrzebne do udanego pobytu, zadbane otoczenie oraz bardzo klimatyczna restauracja znajdująca się na klifie, skąd roztacza się piękny widok na okolicę. Restauracja serwuje dania o ciekawym połączeniu smaków – krewetki z mango okazały się idealne na zakończenie dnia. Zdecydowanie polecam wybór tego hotelu i degustację dań z restauracyjnego menu.

Po sycącej, przepysznej kolacji i noclegu w Kaliakria Resort****+ , przyszedł kolejny dzień, poświęcony nowościom z naszej oferty. W spokojnej miejscowości Ikantalaka zwiedziliśmy hotele:

Hotele położone bardzo blisko siebie, w spokojnej okolicy, blisko pięknej plaży, są idealnym miejscem na spokojny wypoczynek.

Po wizytacji hoteli, nadszedł czas na przeprowadzkę do hotelu Topola Skies****. Położony w sąsiedztwie hotelu Kaliakra, na klifie, z pięknym widokiem na okolicę jest idealnym miejscem na rodzinne wakacje. Atutami hotelu są przestronne apartamenty, zadbane, duże baseny i smaczne jedzenie. Na amatorów sportu czeka boisko wielofunkcyjne. Zdecydowanie polecam zejście z klifu na plażę. Mimo, iż droga nie należy do najłatwiejszych, natura i piękne widoki towarzyszące nam podczas zejścia rekompensują wszelkie trudy, a piękna, piaszczysta plaża i pokryte bambusem parasole wprowadzają w świetny, wakacyjny nastrój.

Przedostatni dzień spędziliśmy na całodziennej wycieczce do Warny – drugiego co do wielkości bułgarskiego miasta. Jego gwar i tętniące życiem ulice przywróciły nas do rzeczywistości. Polecam spacer głównym deptakiem i odpoczynek przy fontannie, gdzie spokojnie można napić się kawy.

I stało się… Nadszedł dzień wylotu. Z uśmiechem na ustach i naładowani pozytywną bułgarską energią wyruszyliśmy na lotnisko. Dopiero tam dotarło do wszystkich, że to niestety już koniec naszej wyprawy...

Z serdecznymi pozdrowieniami dla całej naszej "złotej" ekipy,