phone mobile heart Biuro Podróży ITAKA Flag of Belarus airplane
>Aktualności>

Study Tour: Maroko, 23.02-02.03.2018

Study Tour: Maroko, 23.02-02.03.201812-03-2018

„Salam alejkum” – to arabskie powitanie towarzyszyło nam przez cały pobyt w Maghrebie, który przywitał nas wspaniałą, słoneczną pogodą i temperaturą 19°C.

Po czterogodzinnym locie opuściliśmy pokład samolotu i po przejściu kontroli paszportowej cała grupa spotkała się w autokarze. Stąd sympatyczny kierowca Alla szybko przewiózł nas do hotelu. Zostaliśmy zakwaterowani w hotelu Caribbean Village Agador***, gdzie przywitały nas tańce i muzyka. Po zakwaterowaniu udaliśmy się na lunch z potrawami kuchni marokańskiej, a następnie spędziliśmy czas wolny na spacerze po promenadzie i plaży, przy zachodzącym słońcu.

Drugiego dnia, zaraz po śniadaniu zaczęliśmy wizytację dwóch prestiżowych hoteli z katalogu ITAKA&GALA: Sofitel Agadir Royal Bay Resort*****, w którym na powitanie poczęstowano nas Berber whisky, czyli tradycyjną marokańską herbatą z miętą oraz Sofitel Agadir Thalassa Sea & Spa*****, położony bezpośrednio przy słynnej plaży Founty. Oba oczarowują rozmachem, dbałością o wysoki standard pokoi i wyżywienia. Wypoczynek w takim otoczeniu to czysta przyjemność.

Kolejnym hotelem był znany nam już hotel Caribbean Village Agador***, który zrobił na uczestnikach ogromne wrażenie swoim wysokim standardem: od przytulnego pokoju, smacznego wyżywienia po ilość atrakcji jakie czekają na wczasowiczów. Po lunchu i wykwaterowaniu wybraliśmy się na City Tour Agadir, czyli wycieczkę po najciekawszych miejscach Agadiru. Wjechaliśmy na naturalne wzgórze 236 m n.p.m., na którym wznosi się jedyna historyczna pamiątka miasta – XVI-wieczna kazba, czyli ruiny fortyfikacji warownej. Na jego zboczach znajduje się widoczny z każdego miejsca w Agadirze napis „Bóg, Ojczyzna, Król”. Stąd też roztacza się niesamowity widok na port – największy ośrodek połowu sardynek i kałamarnic w całym Maroku oraz na wybudowane po trzęsieniu ziemi w 1960 r. miasto Agadir. Kolejnym punktem naszej podróży był przejazd przez willową dzielnicę City Suisse, w kierunku meczetu Mohameda V – największego w Agadirze. Następnie udaliśmy się na spacer po suku z niezliczoną ilością sklepów i straganów. Wieczorem dotarliśmy do otoczonego pięknym ogrodem, położony niedaleko centrum Agadiru hotelu Le Tivoli****.

Następnego dnia, skoro świt, pojechaliśmy na wycieczkę do Marrakeszu. Trasa prowadziła przez malowniczą i rolniczą dolinę Sus i Atlas Wysoki. Zwiedzanie jednej z dawnych stolic Maroka zaczęliśmy od ogrodów Majorelle z bujną egzotyczną roślinnością, które zaprojektował i pielęgnował sam Yves Saint Laurent. Do dzisiaj można tam obejrzeć jego dom, obrazy i pamiątki z nim związane oraz wspaniałe muzeum Berberyjskie z bogatą ekspozycją strojów i rzemiosła. Podczas wycieczki zobaczyliśmy także nekropolie Saadytów, jednej z najważniejszych dla miasta dynastii. Tu oprócz dwóch mauzoleów możemy podziwiać również dziedziniec i piękne ogrody. Kolejnym zwiedzanym punktem był wspaniały Pałac El Bahia z przepięknym riadem, w którym rosną pomarańcze, banany i grejpfruty, a wszystko to komponuje się z cudownie kolorowymi mozaikami, dziedzińcami i tajemniczymi komnatami, które są bogato zdobione w arabskim stylu. Zmęczeni, ale zadowoleni poszliśmy na tradycyjny, marokański obiad, gdzie na przystawkę poczęstowano nas narodową, marokańską zupą – harirą z pomidorami, aromatycznymi przyprawami, soczewicą i ciecierzycą. Daniem głównym był tadżin, czyli danie wykonane w specjalnym, stożkowatym naczyniu. Najedzeni i zmotywowani do dalszego zwiedzania przemaszerowaliśmy w kierunku XII-wiecznego minaretu Kutubijji, gdzie można było usłyszeć nawoływania na popołudniową modlitwę. Spacerując starą mediną dotarliśmy do suku z małymi warsztatami, w których powstają tradycyjne wyroby marokańskiego rzemiosła. Odwiedziliśmy też berberyjską aptekę, w której mogliśmy zaopatrzyć się w „złoto Maroka”, czyli olej arganowy, który wytwarzany jest w dolinie Sus, pomiędzy Essaouirą a Agadirem. Zwiedzanie zakończyliśmy na wielkim placu cudów – Dżamaa al-Fna, najbardziej magicznym miejscu Maghrebu, słynącego z lokalnego kolorytu i spontanicznych występów. Czas wolny spędziliśmy na zakupach oraz degustacji świeżo wyciskanych soków. Wieczorem wybraliśmy się na wspólną, marokańską kolację, gdzie czas posiłku umilały nam lokalne grupy muzyczne, grające tradycyjną muzykę Gnawa.

Kolejny dzień zaczęliśmy od zwiedzania hotelu Le Tivoli****, który okazał się kameralnym, zadbanym hotelem. Następnie odwiedziliśmy hotele należące do sieci Decameron: położony przy nadmorskiej promenadzie, z ogromnym holem w stylu orientalnym, zadbanymi zielonymi skwerami i restauracjami oraz barami Hotel Royal Decameron Tafouk****+ i polecany na spokojny wypoczynek z komfortowymi, zadbanymi pokojami i smacznym jedzeniem Almohades Beach Resort Agadir****. Następny na naszej liście był Anezi Tower Hotel & Apartments****. Z pokoi na wyższych piętrach roztaczał się zachwycający widok na okolicę, gdzie spędziliśmy najbliższą noc. To był także dzień odpoczynku, podczas którego można było skorzystać z hammamu.

Piąty dzień rozpoczęliśmy od śniadania i pięknego widoku z hotelowej restauracji. Stąd wyruszyliśmy na wizytację kolejnych hoteli z oferty ITAKI: Oasis**** z ładnymi, odnowionymi wnętrzami, Royal Mirage**** z przyjemną, wakacyjną atmosferą, pokojami z widokiem na morze i smaczną kuchnią. Odwiedziliśmy też trzy hotele renomowanej sieci Riu: luksusowy, ze wspaniałym spa Riu Palace Tikida Agadir*****, przeznaczony tylko dla dorosłych Riu Tikida Beach**** oraz ClubHotel Riu Tikida Dunas****+ z ogromnymi basenami. Hotele tej sieci zachwycają eleganckim wystrojem z elementami kultury afrykańskiej. Piękne, zadbane tereny zielone, udekorowane kwiatami i palmami zrobiły na nas ogromne wrażenie. Ukoronowaniem dnia była elegancka i pyszna kolacja, na którą zostaliśmy zaproszeni do hotelu Hotel Riu Palace Tikida Agadir*****.

Następnego dnia, po wykwaterowaniu z hotelu, ruszyliśmy w kierunku Essaouiry. Trasa naszej podróży wiodła drogą widokową wzdłuż wybrzeża, a następnie przez góry, gdzie częstym widokiem są kozy na drzewach arganowych. Essaouira to dawny port fenicki, zwany także Mogador. Ta wspaniała twierdza nad Atlantykiem, w biało-niebieskich tonacjach, zachwyca wąskimi uliczkami i zaułkami, rybackim portem i targiem rybnym oraz sklepikami z wyrobami artystycznymi. Jest to idealne miejsce na zakup lokalnych wyrobów z drewna, przypraw i pamiątek z podróży. Spacerując po mieście oraz po murach obronnych z zabytkowymi armatami, dotarliśmy na lunch do restauracji rybnej, gdzie zaserwowano nam talerz pełen znakomitych owoców morza i ryb. Najedzeni i zadowoleni z zakupionych pamiątek wróciliśmy do Agadiru, gdzie nocowaliśmy w hotelu Kenzi Europa****. Następnego dnia, po śniadaniu zaczęliśmy jego wizytację. Jest to zadbany obiekt z tropikalnym ogrodem i kompleksem basenów oraz zjeżdżalni. Ta wizytacja zakończyła objazd hoteli ITAKI w Maroku. Ostatnie chwile w tym pięknym kraju spędziliśmy relaksując się w hammamie oraz na zakupach. Wieczorem w hotelu Sofitel Agadir Royal Bay Resort***** pożegnaliśmy Maroko wspólna zabawą w najlepszym klubie w Agadirze.

Maroko to wspaniały kraj, pełen kontrastów, smacznej kuchni, urzekających widoków, uśmiechniętych ludzi. To miejsce, do którego chce się wracać, a wrażenia i wspomnienia zostają w pamięci na długi czas.