phone mobile mobile pin heart heart user user Biuro Podróży ITAKA Flag of Belarus airplane CB5DFB7F-C92F-41CB-9FB1-916D616FF3EC E0FBD33F-841B-452B-BF16-225B7D943904
AktualnościArchiwumArchiwum 2019Study Tour: Bułgaria – Słoneczny Brzeg, 21-28.05.2019 r.

Study Tour: Bułgaria – Słoneczny Brzeg, 21-28.05.2019 r.03-06-2019

Świetne piaszczyste plaże, malownicze widoki oraz promenady z nieskończoną ilością knajpek i restauracji to idealne miejsca do wypoczynku na wybrzeżu Morza Czarnego, które odwiedziliśmy w ramach kolejnego wyjazdu studyjnego.

W trakcie intensywnego zwiedzania poznaliśmy kulturę Bułgarii, zobaczyliśmy miasto Plovdiv, które zostało wybrane na Europejską Stolicę Kultury 2019, a także skosztowaliśmy tradycyjnych dań kuchni bułgarskiej w wiosce Brashlyan. Poszaleliśmy też w Aquaparku Paradise – największym parku wodnym w Bułgarii. Odwiedziliśmy również malownicze miasto Nessebar, położone na skalistej wysepce połączonej ze stałym lądem wąską groblą. Antyczne i średniowieczne budynki wspaniałej starówki są tam wpisane na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Podczas wyjazdu byliśmy zakwaterowani w 4 hotelach: Aqua Paradise Resort****+, Festa Via Pontica****, Laguna Beach Resort & Spa ****, Wela****.W ciągu tygodnia złożyliśmy również wizytę w 16 hotelach w kurortach: Pomorie, Sozopol, Primorsko i Słoneczny Brzeg.

Kilka ciekawostek o Bułgarii:
  • to największy na świecie producent olejku różanego, który jest stosowany do produkcji perfum;
  • kraj ten uważany jest za ojczyznę jogurtu;
  • cyrylica pochodzi z dzisiejszych terenów Bułgarii;
  • rocznie jest ona odwiedzana przez ponad 8 milionów turystów.