phone mobile mobile pin heart heart user user Biuro Podróży ITAKA Flag of Belarus airplane CB5DFB7F-C92F-41CB-9FB1-916D616FF3EC E0FBD33F-841B-452B-BF16-225B7D943904
Bezpieczne wakacje z ITAKĄ
Na lotnisku i w samolocieNa lotnisku i w samolocie
  • zakryj nos i usta maseczką ochronną, zmieniaj ją co 4 godziny
  • zachowaj 1,5-metrowy dystans (nie dotyczy rodzin i osób podróżujących razem)
  • dezynfekuj ręce ogólnodostępnymi środkami, a podczas kaszlu oraz kichania zakrywaj usta i nos zgiętym łokciem lub chusteczką – wyrzuć chusteczkę do zamkniętego kosza, ręce umyj używając mydła i wody lub zdezynfekuj dłonie płynem na bazie alkoholu
  • płać bezgotówkowo

Podczas każdego lotu powrotnego do Polski (dotyczy wszystkich linii lotniczych) należy wypełnić formularz lokalizacji pasażera oraz deklarację zdrowia. Czyste formularze będą dostępne na pokładzie samolotu, zalecamy jednak wydrukowanie i wypełnienie ich wcześniej. Formularze są dołączone do dokumentów podróży dostępnych w Strefie Klienta.

Pobierz formularz:
Deklaracja zdrowia/formularz lokalizacji wersja PL
Deklaracja zdrowia/formularz lokalizacji wersja ENG

Oprócz tego podróżując z jednym z poniższych przewoźników należy obowiązkowo wydrukować i wypełnić formularz wskazany przez tę linię lotniczą. Formularze są dołączone do dokumentów podróży dostępnych w Strefie Klienta.
Obowiązek ten dotyczy każdego pasażera.

Na pokładzie samolotu należy używać maseczek ochronnych z odpowiednią klasą filtracji. Brak odpowiedniej maseczki może skutkować odmową wejścia na pokład. Szczegółowe informacje znajdziesz na stronie: https://www.itaka.pl/linie_lotnicze/ w opisie linii lotniczej obsługującej Twój lot (sekcja „Procedury bezpieczeństwa”).

 

Na lotnisku i w samolocieNa wycieczce objazdowej
  • podróż w maseczkach dla wszystkich pasażerów (wyposażenie we własnym zakresie, zalecamy wymianę maseczki co 4 godz.)
  • codzienne czyszczenie autokarów i dezynfekowanie powierzchni wspólnych (klamki, uchwyty, stoliki)
  • atestowany środek antybakteryjny do dezynfekcji rąk dostępny przy każdym wejściu do autokaru
  • ozonowanie pojazdu po każdej imprezie turystycznej (ozonowanie zabija do 99% wirusów, bakterii i drobnoustrojów, posiadamy własny certyfikowany ozonator)
  • praca wentylacji i klimatyzacji w systemie otwartym
  • wymiana raz na dwa tygodnie filtrów flizelinowych (filtrują powietrze z kurzu, roztoczy i innych drobnoustrojów wyciąganych z wewnątrz autokaru)
  • wymiana filtrów kabinowych raz na miesiąc (wg zaleceń organizacji transportowych)
  • czyszczenie i dezynfekcja parownika klimatyzacji raz na miesiąc
  • pomiar temperatury przez pasażera w domu w dzień wyjazdu
  • pomiar temperatury pasażera przed wejściem do autokaru (w miejscu rozpoczęcia imprezy turystycznej tj. w docelowym autokarze)
  • zakaz korzystania z toalety w autokarze

Opinie Klientów, którzy wrócili z wakacji 2021

 

 

Ubezpieczenie i opcje ochrony

 

W trosce o Twoje bezpieczeństwo przygotowaliśmy dodatkowe formy ochrony w zakresie pandemii COVID-19

Elastyczny PAKIET 21

Elastyczny PAKIET 21
Nielimitowane zmiany rezerwacji na ZIMĘ 21/22 do 21 dni przed wyjazdem i inne korzyści!

Gwarancja bezkosztowej zmiany

Gwarancja bezkosztowej zmiany na inny termin
w przypadku kwarantanny lub zachorowania na COVID-19

Ubezpieczenie na wypadek zachorowania na COVID-19

Ubezpieczenie na wypadek zachorowania na COVID-19 lub kwarantanny
podczas wakacji

Ubezpieczenie od rezygnacji w przypadku zachorowania

Ubezpieczenie od rezygnacji w przypadku zachorowania
przed wyjazdem dowolnego uczestnika

GWARANCJA BEZPIECZNYCH WAKACJI

I FILAR
Gwarancja ubezpieczeniowa
Na lotnisku i w samolocie

Klienci ITAKI są chronieni gwarancją ubezpieczeniową na wypadek pokrycia kosztów powrotu do kraju, a także zwrotu wpłat za niezrealizowane usługi. Gwarancja, której kwota wynosi 96 000 000 PLN, została wystawiona przez ERGO Reiseversicherung AG Oddział w Polsce.

Dowiedz się więcej
II FILAR
Turystyczny Fundusz Gwarancyjny (TFG)
Na lotnisku i w samolocie

Wszyscy Klienci ITAKI podlegają dodatkowej ustawowej ochronie Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego (do cen imprez turystycznych doliczana jest obowiązkowa składka odprowadzana na TFG). Składki te są kumulowane na koncie TFG i uruchamiane w celu pokrycia kosztów powrotu do kraju oraz zwrotu wpłat za niezrealizowane i przerwane imprezy turystyczne dla klientów biur podróży, które utraciły płynność finansową, i których uruchomione w pierwszej kolejności środki z gwarancji ubezpieczeniowej (I filar) okazały się niewystarczające.

Dowiedz się więcej

ITAKA – nam możesz zaufać

Nr 1 w Polsce:
  • Nr 1 w raporcie „Touroperatorzy 2020"
  • najwyżej sklasyfikowane biuro podróży w "Pięćsetce w Polsce"
  • Touroperator Roku 2019
Nr 1 wśród konsumentów:
  • Konsumencki Lider Jakości 2021
  • Top Marka 2019
  • Superbrands
32 lata
na polskim rynku
100%
polski kapitał
8 mln
zadowolonych Klientów

Najczęściej zadawane pytania (FAQ)

OCHRONA PRZED WYJAZDEM

Jeżeli zachorujesz przed wyjazdem i stan zdrowia zmusi Cię to tego, by z niego zrezygnować, będą obowiązywały Cię koszty rezygnacji wskazane w Warunkach Uczestnictwa. O kosztach rezygnacji piszemy więcej w pytaniu: Jakie są warunki rezygnacji z wakacji? Jeśli Twój wyjazd realizowany jest autokarem lub lotem czarterowym możesz dokonać zmiany osoby wyjeżdżającej, a my nie naliczymy kosztów za zmianę. W obu przypadkach zmiany rezerwacji dokonywane są przez Twojego doradcę po uprzednim zgłoszeniu z Twojej strony. Przede wszystkim jednak, aby nie stracić wpłaconej kwoty należy dodatkowo ubezpieczyć się wybierając Ubezpieczenie od Kosztów Rezygnacji. Dzięki ubezpieczeniu, w określonych przypadkach, można odzyskać naliczone przez B.P. ITAKA koszty rezygnacji. Zasady działania ubezpieczenia są opisane w Warunkach ubezpieczenia ERGO.

Masz trzy wersje ubezpieczenia do wyboru:

  • Rezygnacja PLUS 80 – pozwalająca na zwrot 80% wpłaty,
  • Rezygnacja PLUS 100 – pozwalająca na zwrot 100% wpłaty,
  • Rezygnacja Cov PLUS 100 – pozwalająca na zwrot 100% wpłaty, także w przypadku zachorowania na COVID-19. Więcej informacji znajdziesz w kolejnym pytaniu.

W większości przypadków ubezpieczenie od kosztów rezygnacji możesz kupić jedynie w dniu rezerwacji wakacji, dlatego zalecamy, aby z tym nie zwlekać. Jeśli do Twojego wyjazdu jest 30 dni lub więcej, na dokupienie tego ubezpieczenia masz 14 dni (od daty zakupu wakacji).

W tym celu skontaktuj się ze swoim doradcą. Pamiętaj, że składka ubezpieczenia jest bezzwrotna, a jej wysokość uzależniona jest od ceny wyjazdu liczonej na osobę. Szczegółowe informacje dostępne są w Karcie Produktu oraz Warunkach Ubezpieczenia ERGO.

Możesz ubezpieczyć się na wypadek takich okoliczności. Dodatkowe ubezpieczenie pozwala na odzyskanie potrąconych przez B.P. ITAKA kosztów rezygnacji w konkretnych przypadkach, takich jak zachorowanie, nagły wypadek itp. (określonych w Warunkach ubezpieczenia ERGO ).

Ubezpieczenie od kosztów rezygnacji w wariancie Rezygnacja Cov PLUS 100 zabezpiecza Cię dodatkowo o:

  • zachorowanie na COVID-19 Ubezpieczonego lub współuczestnika podróży,
  • zachorowanie na COVID-19 najbliższego krewnego ubezpieczonego, skutkujące koniecznością leczenia szpitalnego (hospitalizacją), która nie zakończy się przed datą rozpoczęcia podróży.

Suma ubezpieczenia jest równa cenie imprezy turystycznej, jednak nie wyższa niż 25 000 PLN/os.

W większości przypadków ubezpieczenie od kosztów rezygnacji możesz kupić jedynie w dniu rezerwacji wakacji, dlatego zalecamy, aby z tym nie zwlekać. Jeśli do Twojego wyjazdu jest 30 dni lub więcej, na dokupienie tego ubezpieczenia masz 14 dni (od daty zakupu wakacji).

Pamiętaj, że składka ubezpieczenia jest bezzwrotna, a jej wysokość uzależniona jest od ceny wyjazdu liczonej na osobę. Szczegółowe informacje dostępne są w Karcie Produktu oraz Warunkach Ubezpieczenia ERGO.

Jeżeli ktoś z Twoich bliskich na skutek zachorowania na COVID-19 trafi do szpitala tuż przed Twoją podrożą i masz wykupione Ubezpieczenie od Kosztów Rezygnacji w wariancie Rezygnacja Cov PLUS 100, to wówczas możesz również skorzystać z ochrony ubezpieczeniowej w ramach tego ubezpieczenia. Zasady działania ubezpieczenia są opisane w Karcie Produktu oraz Warunkach Ubezpieczenia ERGO.

Na bieżąco monitorujemy sytuację w poszczególnych krajach i aktualizujemy stronę Bezpieczne Wakacje. Oficjalnie potwierdzone informacje znajdziesz na tej stronie w sekcji „Testy, warunki podróżowania i kwarantanna”.

OCHRONA W TRAKCIE WAKACJI

W cenie wakacji otrzymujesz podstawowy pakiet ubezpieczenia Itaka Simple, który pokrywa koszty leczenia i transportu do 20 000 EUR/os. swym zakresem nie obejmuje zachorowania na COVID-19. Warto więc rozszerzyć ubezpieczenie do pakietu Itaka Complex lub Itaka Prestige (pokrywają one koszty leczenia COVID-19 do sumy odpowiednio 50 000 EUR i 300 000 EUR).

Rozszerzony pakiet ubezpieczenia możesz wykupić aż do dnia wylotu. Skontaktuj się w tej sprawie ze swoim doradcą, dokup ubezpieczenie w Strefie Klienta lub w aplikacji mobilnej ITAKA.

W ramach pakietów ubezpieczeniowych Itaka Simple, Itaka Complex, Itaka Prestige pokrywane są koszty leczenia i transportu na wypadek zachorowania. Pakiet podstawowy – Itaka Simple – swym zakresem nie obejmuje zachorowania na COVID-19. Szczegółowe informacje dostępne są w Karcie Produktu oraz Warunkach Ubezpieczenia ERGO.

Podstawowy pakiet ubezpieczenia – Itaka Simple – swym zakresem nie obejmuje zachorowania na COVID-19.

W pakiecie dodatkowego ubezpieczenia Itaka Complex oraz Itaka Prestige pokrywane są koszty leczenia na wypadek zachorowania na COVID-19. Co bardzo istotne – pakiety te pokrywają również koszt dodatkowego zakwaterowania, wyżywienia oraz transportu (maksymalnie do kwoty 1000 EUR/os.) w przypadku kwarantanny.

Rozszerzony pakiet ubezpieczenia możesz wykupić aż do dnia wylotu. Skontaktuj się w tej sprawie ze swoim doradcą, dokup ubezpieczenie w Strefie Klienta lub w aplikacji mobilnej ITAKA.

Koszty leczenia COVID-19 mogą się różnić w zależności od kraju, placówki medycznej i przebiegu choroby, dlatego rekomendujemy wybór ubezpieczenia Itaka Prestige, w którym koszty leczenia COVID-19 pokrywane są do sumy 300 000 EUR/os. .

Ochroną ubezpieczeniową objęte są:

  • świadczenie w wysokości maksymalnie 1 000 EUR/os. dotyczące pokrycia dodatkowych kosztów związanych z objęciem Ubezpieczonego obowiązkową kwarantanną związaną z COVID-19 podczas podróży zagranicznej,
  • ubezpieczeniem objęte są również koszty przerwania podróży w związku z zachorowaniem na COVID-19 najbliższego krewnego Ubezpieczonego, powodującym konieczność natychmiastowej hospitalizacji.

Więcej informacji o standardach bezpieczeństwa w samolotach, autokarach i w krajach docelowych znajdziesz na tej stronie w sekcji „przed wylotem”, „na lotnisku i w samolocie” oraz „na miejscu”.

ZMIANY/REZYGNACJE Z WAKACJI

Zmiana może (choć nie jest to regułą) wiązać się z poniesieniem przez Ciebie kosztów. Skontaktuj się ze swoim doradcą, który sprawdzi, czy jedynym kosztem będzie uregulowanie różnicy w cenie oraz przedstawi kalkulację ceny dla nowo wybranej oferty.

Jeśli Twoje wakacje zostaną anulowane, otrzymasz odpowiednie informacje od swojego doradcy. Zawsze w takich przypadkach za pośrednictwem doradcy przedstawimy Ci propozycje alternatywne. Możesz zdecydować się na jedną z nich lub dowolną imprezę turystyczną dostępną w chwili zmiany. Co ważne – jeśli impreza zostanie anulowana z inicjatywy ITAKI, to przy zmianie oferty masz prawo do skorzystania z cen aktualnych lub cen, które były aktualne w dniu rezerwacji oferty pierwotnej, które często bywają bardziej atrakcyjne.

Aktualne godziny wylotu są dostępne w Strefie Klienta przy Twojej rezerwacji lub w aplikacji mobilnej ITAKA – koniecznie sprawdź je na 24h przed datą wyjazdu.

O ewentualnej zmianie lub odwołaniu Twoich wakacji poinformuje Cię Twój doradca. W przypadku odwołania, doradca przedstawi też ofertę zastępczą oraz inne możliwe rozwiązania.

VOUCHERY/BONY WAKACYJNE ORAZ PŁATNOŚCI

Zrealizowanie bonu Covid jest bardzo proste. W tym celu skontaktuj się osobiście, mailowo bądź telefonicznie z punktem, w którym została założona pierwotna impreza (za którą bon został wystawiony). Twój doradca założy dla Ciebie nową rezerwację i poprosi o przesłanie bonu Covid drogą mailową. W ciągu kilku dni bon zostanie zaksięgowany tytułem płatności za wybraną imprezę.

Pamiętaj, że bon może być zrealizowany przez osobę określoną w umowie jako „Wpłacający”. Bonu nie można zrealizować przy rezerwacji na pojedyncze usługi (np. sam pobyt w hotelu), gdyż może być wykorzystany tylko dla rezerwacji całych pakietów (imprez turystycznych). Nowa rezerwacja musi być założona w tym samym punkcie, co pierwotna (anulowana).

„Bon Covid” (voucher wystawiony tytułem odroczenia rezerwacji w 2020 r.) może być wykorzystany na rezerwację założoną po dacie jego wystawienia, obejmującą:

  • wycieczki autokarowe,
  • wczasy i wycieczki z przelotem czarterowym i rejsowym,
  • pakiety dynamiczne.

Nie może być wykorzystany na:

  • rezerwację założoną przed datą wystawienia bonu,
  • wynajem samochodu,
  • wakacje z dojazdem własnym w Polsce i za granicą,
  • same przeloty,
  • usługi dodatkowe (np. wycieczki fakultatywne, parking przy lotnisku, itp.).

„Bon Covid” jest ważny 1 rok od dnia, w którym miała się rozpocząć pierwotna impreza (za którą bon został wystawiony). Przy czym data ważności bonu wakacyjnego określa ostatni dzień, w którym możesz dokonać rezerwacji oraz przedstawić bon swojemu doradcy.

Informacje dotyczące zwrotów z konkretnych rezerwacji przekazywane są przez Centrum Obsługi Klienta. Termin dokonania zwrotu może wynikać z formy, w jakiej została dokonana wpłata, ponieważ zwroty realizowane są dokładnie w takiej samej formie. Zachęcamy do bezpośredniego kontaktu telefonicznego z COK pod numerem telefonu 77 541 22 69. Na podstawie numeru rezerwacji konsultanci Centrum Obsługi Klienta sprawdzą na jakim etapie znajduje się realizacja zwrotu.

BON TURYSTYCZNY 500+

Jeśli jesteś osobą uprawnioną do otrzymania Bonu Turystycznego 500+ możesz zrealizować go na rezerwację wypoczynku w Polsce z oferty ITAKI. Warunkiem jest, by jednym z uczestników wyjazdu było dziecko, któremu bon przysługuje. Po założeniu rezerwacji musisz skontaktować się ze swoim doradcą lub z naszą Infolinią. Aby zrealizować bon należy podać doradcy 16-znakowy numer bonu, a następnie treść smsa weryfikacyjnego potwierdzającego aktywację rządowego bonu, który otrzymasz na numer telefonu podany w ZUSie.

Jeśli Twoja rezerwacja jest już w pełni opłacona to niestety nie możesz zrealizować dodatkowo Bonu Turystycznego 500+.

Bon Turystyczny 500+ otrzymasz po zarejestrowaniu się na Platformie Usług Elektronicznych ZUS (PUE ZUS) i aktywacji bonu. Po aktywacji bonu, na podany podczas rejestracji e-mail lub nr telefonu otrzymasz tzw. kod obsługi płatności czyli unikalny, 16-znakowy numer, który okazujesz podczas rezerwacji wakacji. Szczegółowe informacje znajdziesz na stronie https://www.zus.pl/.

KWARANTANNA

Odpowiedzi na wszystkie pytania dot. kwarantanny znajdziesz na stronie: https://www.gov.pl/web/koronawirus/pytania-i-odpowiedzi

arrow-rightarrow-rightclockfacebooktwitter