Bezpieczne wakacje z ITAKĄ
Warunki podróżowania i testy
POKAŻ WIĘCEJ
Po powrocie do Polski z zagranicy nie ma obowiązku kwarantanny
Informacje o testach i warunkach wjazdu do pozostałych krajów znajdziesz na stronie Ministerstwa Spraw Zagranicznych: https://www.gov.pl/web/dyplomacja/informacje-dla-podrozujacych
Ubezpieczenie i opcje ochrony
W trosce o Twoje bezpieczeństwo przygotowaliśmy dodatkowe formy ochrony w zakresie pandemii COVID-19

Ubezpieczenie na wypadek zachorowania na COVID-19 lub kwarantanny podczas wakacji

Ubezpieczenie od rezygnacji w przypadku zachorowania przed wyjazdem dowolnego uczestnika
GWARANCJA BEZPIECZNYCH WAKACJI
Gwarancja ubezpieczeniowa

Klienci ITAKI są chronieni gwarancją ubezpieczeniową na wypadek pokrycia kosztów powrotu do kraju, a także zwrotu wpłat za niezrealizowane usługi. Gwarancja została wystawiona przez ERGO Reiseversicherung AG Oddział w Polsce.
Dowiedz się więcej
Turystyczny Fundusz Gwarancyjny (TFG)

Wszyscy Klienci ITAKI podlegają dodatkowej ustawowej ochronie Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego (do cen imprez turystycznych doliczana jest obowiązkowa składka odprowadzana na TFG). Składki te są kumulowane na koncie TFG i uruchamiane w celu pokrycia kosztów powrotu do kraju oraz zwrotu wpłat za niezrealizowane i przerwane imprezy turystyczne dla klientów biur podróży, które utraciły płynność finansową, i których uruchomione w pierwszej kolejności środki z gwarancji ubezpieczeniowej (I filar) okazały się niewystarczające.
Dowiedz się więcej
Na lotnisku i w samolocie
W Polsce zasłanianie ust nie jest obowiązkowe, a jedynie zalecane. Zasady dotyczące noszenia maseczek na pokładach samolotów są regulowane przez linie lotnicze. W związku ze zmieniającymi się warunkami i przepisami sanitarnymi zarówno w kraju, jak i za granicą, zalecamy weryfikację aktualnie obowiązujących obostrzeń przed każdym lotem (najlepiej w dniu wylotu) w sekcji Testy i warunki podróżowania, w opisie kierunku.
Na wycieczce objazdowej
W Polsce zasłanianie ust w autokarze nie jest obowiązkowe, a jedynie zalecane. Informacje o zasadach sanitarnych obwiązujących w kraju docelowym znajdziesz w sekcji Testy i warunki podróżowania, w opisie kierunku.
ITAKA – nam możesz zaufać
- Nr 1 w raporcie „Touroperatorzy 2020"
- najwyżej sklasyfikowane biuro podróży w "Pięćsetce w Polsce"
- Touroperator Roku 2019
- Konsumencki Lider Jakości 2022
- Top Marka 2019
- Superbrands



Najczęściej zadawane pytania (FAQ)
OCHRONA PRZED WYJAZDEM
Jeżeli zachorujesz przed wyjazdem i stan zdrowia zmusi Cię to tego, by z niego zrezygnować, będą obowiązywały Cię koszty rezygnacji wskazane w Warunkach Uczestnictwa. Jeśli Twój wyjazd realizowany jest autokarem lub lotem czarterowym możesz dokonać zmiany osoby wyjeżdżającej, a my nie naliczymy kosztów za zmianę. W obu przypadkach zmiany rezerwacji dokonywane są przez Twojego doradcę po uprzednim zgłoszeniu z Twojej strony. Przede wszystkim jednak, aby nie stracić wpłaconej kwoty należy dodatkowo ubezpieczyć się wybierając Ubezpieczenie od Kosztów Rezygnacji. Dzięki ubezpieczeniu, w określonych przypadkach, można odzyskać naliczone przez B.P. ITAKA koszty rezygnacji. Zasady działania ubezpieczenia są opisane w Warunkach ubezpieczenia ERGO.
Masz cztery wersje ubezpieczenia do wyboru:
- Rezygnacja PLUS 80 – pozwalająca na zwrot 80% potrąconych kosztów rezygnacji (ten wariant nie uwzględnia zachorowania na COVID-19),
- Rezygnacja PLUS 100 – pozwalająca na zwrot 100% potrąconych kosztów rezygnacji (ten wariant nie uwzględnia zachorowania na COVID-19),
- Rezygnacja Cov PLUS 100 – pozwalająca na zwrot 100% potrąconych kosztów rezygnacji, także w przypadku zachorowania na COVID-19.
- Rezygnacja Cov PLUS 100 + kwarantanna – pozwalająca na zwrot 100% potrąconych kosztów rezygnacji, także w przypadku zachorowania na COVID-19 lub nałożenia przez polskie służby sanitarne w wyniku kontaktu z osobą chorą na COVID-19 kwarantanny, niekończącej się do dnia planowanej podróży i uniemożliwiającej wyjazd Ubezpieczonemu lub współuczestnikowi podróży.
W większości przypadków ubezpieczenie od kosztów rezygnacji możesz kupić jedynie w dniu rezerwacji wakacji, dlatego zalecamy, aby z tym nie zwlekać. Jeśli w momencie zawarcia umowy do Twojego wyjazdu jest 30 dni lub więcej, na dokupienie tego ubezpieczenia masz 14 dni (od daty zakupu wakacji).
W tym celu skontaktuj się ze swoim doradcą. Pamiętaj, że składka ubezpieczenia jest bezzwrotna, a jej wysokość uzależniona jest od ceny wyjazdu liczonej na osobę. Szczegółowe informacje dostępne są w Karcie Produktu oraz Warunkach Ubezpieczenia ERGO.
Na bieżąco monitorujemy sytuację w poszczególnych krajach i aktualizujemy stronę Bezpieczne Wakacje. Oficjalnie potwierdzone informacje znajdziesz na tej stronie w sekcji „Testy i warunki podróżowania”.
OCHRONA W TRAKCIE WAKACJI
W cenie wakacji otrzymujesz podstawowy pakiet ubezpieczenia Itaka Simple, który pokrywa koszty leczenia i transportu do 20 000 EUR/os. swym zakresem NIE obejmuje zachorowania na COVID-19. Warto więc rozszerzyć ubezpieczenie do pakietu Itaka Complex, Itaka Optimum lub Itaka Prestige (pokrywają one koszty leczenia COVID-19 do sumy odpowiednio 50 000 EUR, 100 000 EUR i 1 000 000 EUR [dla rezerwacji założonych do 30.06.2022 r. suma ubezpieczenia dla Itaka Prestige wynosi 300 000 EUR]). Co bardzo istotne – rozszerzone pakiety pokrywają również koszt dodatkowego zakwaterowania, wyżywienia oraz transportu (maksymalnie do kwoty 1000 EUR/os.) w przypadku kwarantanny.
Rozszerzony pakiet ubezpieczenia możesz wykupić aż do dnia wylotu. Skontaktuj się w tej sprawie ze swoim doradcą, dokup ubezpieczenie w Strefie Klienta lub w aplikacji mobilnej ITAKA.
W ramach pakietów ubezpieczeniowych Itaka Simple, Itaka Complex, Itaka Optimum, Itaka Prestige pokrywane są koszty leczenia i transportu na wypadek zachorowania. Pakiet Itaka Simple nie uwzględnia zachorowania na COVID-19.
Informacje o zakresie ubezpieczenia w danym wariancie znajdziesz na stronie:
https://www.itaka.pl/ubezpieczenia-turystyczne/.
Instrukcje postępowania w razie zachorowania na wakacjach znajdziesz na stronie:
https://www.itaka.pl/umowa/ubezpieczenia/instrukcje-postepowania/.
Zmiana może (choć nie jest to regułą) wiązać się z poniesieniem przez Ciebie kosztów. Skontaktuj się ze swoim doradcą, który sprawdzi, czy jedynym kosztem będzie uregulowanie różnicy w cenie oraz przedstawi kalkulację ceny dla nowo wybranej oferty.
Jeśli Twoje wakacje zostaną anulowane, otrzymasz odpowiednie informacje od swojego doradcy. Zawsze w takich przypadkach za pośrednictwem doradcy przedstawimy Ci propozycje alternatywne. Możesz zdecydować się na jedną z nich lub dowolną imprezę turystyczną dostępną w chwili zmiany. Co ważne – jeśli impreza zostanie anulowana z inicjatywy ITAKI, to przy zmianie oferty masz prawo do skorzystania z cen aktualnych lub cen, które były aktualne w dniu rezerwacji oferty pierwotnej, które często bywają bardziej atrakcyjne.
Aktualne godziny wylotu są dostępne w Strefie Klienta przy Twojej rezerwacji lub w aplikacji mobilnej ITAKA – koniecznie sprawdź je na 24h przed datą wyjazdu.
O ewentualnej zmianie lub odwołaniu Twoich wakacji poinformuje Cię Twój doradca. W przypadku odwołania, doradca przedstawi też ofertę zastępczą oraz inne możliwe rozwiązania.