Nowe standardy bezpieczeństwa
Testy i warunki podróżowania
Po powrocie do Polski z zagranicy nie ma obowiązku kwarantanny.
Informacje o testach i warunkach wjazdu do pozostałych krajów znajdziesz na stronie Ministerstwa Spraw Zagranicznych: https://www.gov.pl/web/dyplomacja/informacje-dla-podrozujacych
Na lotnisku i w samolocie
- zakryj nos i usta maseczką ochronną, zmieniaj ją co 4 godziny
- zachowaj 1,5-metrowy dystans (nie dotyczy rodzin i osób podróżujących razem)
- dezynfekuj ręce ogólnodostępnymi środkami, a podczas kaszlu oraz kichania zakrywaj usta i nos zgiętym łokciem lub chusteczką – wyrzuć chusteczkę do zamkniętego kosza, ręce umyj używając mydła i wody lub zdezynfekuj dłonie płynem na bazie alkoholu
- płać bezgotówkowo
Na pokładzie samolotu należy używać maseczek ochronnych z odpowiednią klasą filtracji. Brak odpowiedniej maseczki może skutkować odmową wejścia na pokład. Szczegółowe informacje znajdziesz na stronie: https://www.itaka.pl/linie_lotnicze/ w opisie linii lotniczej obsługującej Twój lot (sekcja „Procedury bezpieczeństwa”).
Na wycieczce objazdowej
- podróż w maseczkach dla wszystkich pasażerów (wyposażenie we własnym zakresie, zalecamy wymianę maseczki co 4 godz.)
- codzienne czyszczenie autokarów i dezynfekowanie powierzchni wspólnych (klamki, uchwyty, stoliki)
- atestowany środek antybakteryjny do dezynfekcji rąk dostępny przy każdym wejściu do autokaru
- ozonowanie pojazdu po każdej imprezie turystycznej (ozonowanie zabija do 99% wirusów, bakterii i drobnoustrojów, posiadamy własny certyfikowany ozonator)
- praca wentylacji i klimatyzacji w systemie otwartym
- wymiana raz na dwa tygodnie filtrów flizelinowych (filtrują powietrze z kurzu, roztoczy i innych drobnoustrojów wyciąganych z wewnątrz autokaru)
- wymiana filtrów kabinowych raz na miesiąc (wg zaleceń organizacji transportowych)
- czyszczenie i dezynfekcja parownika klimatyzacji raz na miesiąc
- pomiar temperatury przez pasażera w domu w dzień wyjazdu
- pomiar temperatury pasażera przed wejściem do autokaru (w miejscu rozpoczęcia imprezy turystycznej tj. w docelowym autokarze)
- zakaz korzystania z toalety w autokarze
Ubezpieczenie i opcje ochrony
W trosce o Twoje bezpieczeństwo przygotowaliśmy dodatkowe formy ochrony w zakresie pandemii COVID-19

Gwarancja bezkosztowej zmiany na inny termin
w przypadku kwarantanny lub zachorowania na COVID-19

Ubezpieczenie na wypadek zachorowania na COVID-19 lub kwarantanny
podczas wakacji

Ubezpieczenie od rezygnacji w przypadku zachorowania
przed wyjazdem dowolnego uczestnika
GWARANCJA BEZPIECZNYCH WAKACJI
Gwarancja ubezpieczeniowa

Klienci ITAKI są chronieni gwarancją ubezpieczeniową na wypadek pokrycia kosztów powrotu do kraju, a także zwrotu wpłat za niezrealizowane usługi. Gwarancja została wystawiona przez ERGO Reiseversicherung AG Oddział w Polsce.
Dowiedz się więcej
Turystyczny Fundusz Gwarancyjny (TFG)

Wszyscy Klienci ITAKI podlegają dodatkowej ustawowej ochronie Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego (do cen imprez turystycznych doliczana jest obowiązkowa składka odprowadzana na TFG). Składki te są kumulowane na koncie TFG i uruchamiane w celu pokrycia kosztów powrotu do kraju oraz zwrotu wpłat za niezrealizowane i przerwane imprezy turystyczne dla klientów biur podróży, które utraciły płynność finansową, i których uruchomione w pierwszej kolejności środki z gwarancji ubezpieczeniowej (I filar) okazały się niewystarczające.
Dowiedz się więcej
ITAKA – nam możesz zaufać
- Nr 1 w raporcie „Touroperatorzy 2020"
- najwyżej sklasyfikowane biuro podróży w "Pięćsetce w Polsce"
- Touroperator Roku 2019
- Konsumencki Lider Jakości 2022
- Top Marka 2019
- Superbrands



Najczęściej zadawane pytania (FAQ)
OCHRONA PRZED WYJAZDEM
Jeżeli zachorujesz przed wyjazdem i stan zdrowia zmusi Cię to tego, by z niego zrezygnować, będą obowiązywały Cię koszty rezygnacji wskazane w Warunkach Uczestnictwa. O kosztach rezygnacji piszemy więcej w pytaniu: Jakie są warunki rezygnacji z wakacji? Jeśli Twój wyjazd realizowany jest autokarem lub lotem czarterowym możesz dokonać zmiany osoby wyjeżdżającej, a my nie naliczymy kosztów za zmianę. W obu przypadkach zmiany rezerwacji dokonywane są przez Twojego doradcę po uprzednim zgłoszeniu z Twojej strony. Przede wszystkim jednak, aby nie stracić wpłaconej kwoty należy dodatkowo ubezpieczyć się wybierając Ubezpieczenie od Kosztów Rezygnacji. Dzięki ubezpieczeniu, w określonych przypadkach, można odzyskać naliczone przez B.P. ITAKA koszty rezygnacji. Zasady działania ubezpieczenia są opisane w Warunkach ubezpieczenia ERGO.
Masz trzy wersje ubezpieczenia do wyboru:
- Rezygnacja PLUS 80 – pozwalająca na zwrot 80% wpłaty,
- Rezygnacja PLUS 100 – pozwalająca na zwrot 100% wpłaty,
- Rezygnacja Cov PLUS 100 – pozwalająca na zwrot 100% wpłaty, także w przypadku zachorowania na COVID-19. Więcej informacji znajdziesz w kolejnym pytaniu.
W większości przypadków ubezpieczenie od kosztów rezygnacji możesz kupić jedynie w dniu rezerwacji wakacji, dlatego zalecamy, aby z tym nie zwlekać. Jeśli do Twojego wyjazdu jest 30 dni lub więcej, na dokupienie tego ubezpieczenia masz 14 dni (od daty zakupu wakacji).
W tym celu skontaktuj się ze swoim doradcą. Pamiętaj, że składka ubezpieczenia jest bezzwrotna, a jej wysokość uzależniona jest od ceny wyjazdu liczonej na osobę. Szczegółowe informacje dostępne są w Karcie Produktu oraz Warunkach Ubezpieczenia ERGO.
Możesz ubezpieczyć się na wypadek takich okoliczności. Dodatkowe ubezpieczenie pozwala na odzyskanie potrąconych przez B.P. ITAKA kosztów rezygnacji w konkretnych przypadkach, takich jak zachorowanie, nagły wypadek itp. (określonych w Warunkach ubezpieczenia ERGO ).
Ubezpieczenie od kosztów rezygnacji w wariancie Rezygnacja Cov PLUS 100 zabezpiecza Cię dodatkowo o:
- zachorowanie na COVID-19 Ubezpieczonego lub współuczestnika podróży,
- zachorowanie na COVID-19 najbliższego krewnego ubezpieczonego, skutkujące koniecznością leczenia szpitalnego (hospitalizacją), która nie zakończy się przed datą rozpoczęcia podróży.
Suma ubezpieczenia jest równa cenie imprezy turystycznej, jednak nie wyższa niż 25 000 PLN/os.
W większości przypadków ubezpieczenie od kosztów rezygnacji możesz kupić jedynie w dniu rezerwacji wakacji, dlatego zalecamy, aby z tym nie zwlekać. Jeśli do Twojego wyjazdu jest 30 dni lub więcej, na dokupienie tego ubezpieczenia masz 14 dni (od daty zakupu wakacji).
Pamiętaj, że składka ubezpieczenia jest bezzwrotna, a jej wysokość uzależniona jest od ceny wyjazdu liczonej na osobę. Szczegółowe informacje dostępne są w Karcie Produktu oraz Warunkach Ubezpieczenia ERGO.
Jeżeli ktoś z Twoich bliskich na skutek zachorowania na COVID-19 trafi do szpitala tuż przed Twoją podrożą i masz wykupione Ubezpieczenie od Kosztów Rezygnacji w wariancie Rezygnacja Cov PLUS 100, to wówczas możesz również skorzystać z ochrony ubezpieczeniowej w ramach tego ubezpieczenia. Zasady działania ubezpieczenia są opisane w Karcie Produktu oraz Warunkach Ubezpieczenia ERGO.
Na bieżąco monitorujemy sytuację w poszczególnych krajach i aktualizujemy stronę Bezpieczne Wakacje. Oficjalnie potwierdzone informacje znajdziesz na tej stronie w sekcji „Testy i warunki podróżowania”.
OCHRONA W TRAKCIE WAKACJI
W cenie wakacji otrzymujesz podstawowy pakiet ubezpieczenia Itaka Simple, który pokrywa koszty leczenia i transportu do 20 000 EUR/os. swym zakresem nie obejmuje zachorowania na COVID-19. Warto więc rozszerzyć ubezpieczenie do pakietu Itaka Complex lub Itaka Prestige (pokrywają one koszty leczenia COVID-19 do sumy odpowiednio 50 000 EUR i 300 000 EUR).
Rozszerzony pakiet ubezpieczenia możesz wykupić aż do dnia wylotu. Skontaktuj się w tej sprawie ze swoim doradcą, dokup ubezpieczenie w Strefie Klienta lub w aplikacji mobilnej ITAKA.
W ramach pakietów ubezpieczeniowych Itaka Simple, Itaka Complex, Itaka Prestige pokrywane są koszty leczenia i transportu na wypadek zachorowania. Pakiet podstawowy – Itaka Simple – swym zakresem nie obejmuje zachorowania na COVID-19. Szczegółowe informacje dostępne są w Karcie Produktu oraz Warunkach Ubezpieczenia ERGO.
Podstawowy pakiet ubezpieczenia – Itaka Simple – swym zakresem nie obejmuje zachorowania na COVID-19.
W pakiecie dodatkowego ubezpieczenia Itaka Complex oraz Itaka Prestige pokrywane są koszty leczenia na wypadek zachorowania na COVID-19. Co bardzo istotne – pakiety te pokrywają również koszt dodatkowego zakwaterowania, wyżywienia oraz transportu (maksymalnie do kwoty 1000 EUR/os.) w przypadku kwarantanny.
Rozszerzony pakiet ubezpieczenia możesz wykupić aż do dnia wylotu. Skontaktuj się w tej sprawie ze swoim doradcą, dokup ubezpieczenie w Strefie Klienta lub w aplikacji mobilnej ITAKA.
Koszty leczenia COVID-19 mogą się różnić w zależności od kraju, placówki medycznej i przebiegu choroby, dlatego rekomendujemy wybór ubezpieczenia Itaka Prestige, w którym koszty leczenia COVID-19 pokrywane są do sumy 300 000 EUR/os. .
Ochroną ubezpieczeniową objęte są:
- świadczenie w wysokości maksymalnie 1 000 EUR/os. dotyczące pokrycia dodatkowych kosztów związanych z objęciem Ubezpieczonego obowiązkową kwarantanną związaną z COVID-19 podczas podróży zagranicznej,
- ubezpieczeniem objęte są również koszty przerwania podróży w związku z zachorowaniem na COVID-19 najbliższego krewnego Ubezpieczonego, powodującym konieczność natychmiastowej hospitalizacji.
Więcej informacji o standardach bezpieczeństwa w samolotach, autokarach i w krajach docelowych znajdziesz na tej stronie w sekcji „przed wylotem”, „na lotnisku i w samolocie” oraz „na miejscu”.
ZMIANY/REZYGNACJE Z WAKACJI
Zmiana może (choć nie jest to regułą) wiązać się z poniesieniem przez Ciebie kosztów. Skontaktuj się ze swoim doradcą, który sprawdzi, czy jedynym kosztem będzie uregulowanie różnicy w cenie oraz przedstawi kalkulację ceny dla nowo wybranej oferty.
Jeśli Twoje wakacje zostaną anulowane, otrzymasz odpowiednie informacje od swojego doradcy. Zawsze w takich przypadkach za pośrednictwem doradcy przedstawimy Ci propozycje alternatywne. Możesz zdecydować się na jedną z nich lub dowolną imprezę turystyczną dostępną w chwili zmiany. Co ważne – jeśli impreza zostanie anulowana z inicjatywy ITAKI, to przy zmianie oferty masz prawo do skorzystania z cen aktualnych lub cen, które były aktualne w dniu rezerwacji oferty pierwotnej, które często bywają bardziej atrakcyjne.
Aktualne godziny wylotu są dostępne w Strefie Klienta przy Twojej rezerwacji lub w aplikacji mobilnej ITAKA – koniecznie sprawdź je na 24h przed datą wyjazdu.
O ewentualnej zmianie lub odwołaniu Twoich wakacji poinformuje Cię Twój doradca. W przypadku odwołania, doradca przedstawi też ofertę zastępczą oraz inne możliwe rozwiązania.
VOUCHERY/BONY WAKACYJNE ORAZ PŁATNOŚCI
Zrealizowanie bonu Covid jest bardzo proste. W tym celu skontaktuj się osobiście, mailowo bądź telefonicznie z punktem, w którym została założona pierwotna impreza (za którą bon został wystawiony). Twój doradca założy dla Ciebie nową rezerwację i poprosi o przesłanie bonu Covid drogą mailową. W ciągu kilku dni bon zostanie zaksięgowany tytułem płatności za wybraną imprezę.
Pamiętaj, że bon może być zrealizowany przez osobę określoną w umowie jako „Wpłacający”. Bonu nie można zrealizować przy rezerwacji na pojedyncze usługi (np. sam pobyt w hotelu), gdyż może być wykorzystany tylko dla rezerwacji całych pakietów (imprez turystycznych). Nowa rezerwacja musi być założona w tym samym punkcie, co pierwotna (anulowana).
„Bon Covid” (voucher wystawiony tytułem odroczenia rezerwacji w 2020 r.) może być wykorzystany na rezerwację założoną po dacie jego wystawienia, obejmującą:
- wycieczki autokarowe,
- wczasy i wycieczki z przelotem czarterowym i rejsowym,
- pakiety dynamiczne.
Nie może być wykorzystany na:
- rezerwację założoną przed datą wystawienia bonu,
- wynajem samochodu,
- wakacje z dojazdem własnym w Polsce i za granicą,
- same przeloty,
- usługi dodatkowe (np. wycieczki fakultatywne, parking przy lotnisku, itp.).
„Bon Covid” jest ważny 2 lata od dnia, w którym miała się rozpocząć pierwotna impreza (za którą bon został wystawiony). Przy czym data ważności bonu wakacyjnego określa ostatni dzień, w którym możesz dokonać rezerwacji oraz przedstawić bon swojemu doradcy.
Informacje dotyczące zwrotów z konkretnych rezerwacji przekazywane są przez Centrum Obsługi Klienta. Termin dokonania zwrotu może wynikać z formy, w jakiej została dokonana wpłata, ponieważ zwroty realizowane są dokładnie w takiej samej formie. Zachęcamy do bezpośredniego kontaktu telefonicznego z COK pod numerem telefonu 77 541 22 69. Na podstawie numeru rezerwacji konsultanci Centrum Obsługi Klienta sprawdzą na jakim etapie znajduje się realizacja zwrotu.
KWARANTANNA
Obowiązek odbycia kwarantanny po przekroczeniu polskiej granicy został zniesiony. Więcej informacji znajdziesz na stronie: https://www.gov.pl/web/koronawirus/granice-i-ruch-miedzynarodowy