Biuro podróży Itaka

Wakacje z Biurem Podróży ITAKA

Ważna informacja dotycząca bezpieczeństwa danych w Strefie Klienta

31-10-2025 aktualizacja 01-11-2025

FAQ

1. Jak pobrać dokumenty podróży? Poniżej udostępniamy kilka możliwości:
  • Biuro Sprzedaży, w którym została dokonana Twoja rezerwacja. Sprzedawcy mają możliwość pobrania dla Ciebie dokumentów podróży z systemu rezerwacyjnego.
  • E-mail z potwierdzeniem rezerwacji wysłanym przez Biuro Podróży Itaka: w mailu masz dołączone dokumenty podróży
Aplikacja mobilna ITAKA wersja android (w trakcie aktualizacji jest Aplikacja mobilna ITAKA wersja iOS) Centrum Obsługi Klienta Itaka: kontakt telefoniczny: 77 541 22 69 lub mailowy: cok@itaka.pl 2. Kiedy powróci dostęp do Strefy Klienta i czy powrócą do niej rezerwacje? Zamknęliśmy dostęp do Strefy Klienta i obecnie prowadzimy intensywne działania mające na celu wyjaśnienie szczegółów incydentu, wyeliminowanie źródła problemu i zminimalizowanie skutków ataku. W trakcie przygotowania jest rozwiązanie, które umożliwi zweryfikowanym Klientom dostęp do szczegółów rezerwacji. 3. Nie działa strona z płatnością – jak zapłacić za wycieczkę? Tak jak dotychczas, płatności online można dokonać podczas procesu zakładania rezerwacji na www.itaka.pl 4. Mam do zapłaty drugą ratę, a dziś jest ostatni dzień – co zrobić? Wpłatę drugiej raty można dokonać bezpośrednio na numer rachunku bankowego widocznego na potwierdzeniu rezerwacji, dokumencie podróży. Przypominamy, że Biuro Podróży Itaka nie wysyła informacji dotyczących numerów rachunków na adres email, sms, itp. Prawidłowy numer rachunku bankowego znajduje się tylko i wyłącznie na potwierdzeniu rezerwacji. 5. Jak sprawdzić czy moje dane zostały wykradzione w wyniku incydentu bezpieczeństwa? Informujemy, że Klienci, których dane mogły zostać ujawnione w wyniku niedawnego incydentu bezpieczeństwa, zostali o tym fakcie bezpośrednio poinformowani w wiadomości od Biura Podróży Itaka.
Na obecnym etapie potwierdziliśmy, że wykradzione mogły zostać następujące dane:
  • adres e-mail, opcjonalnie imię i nazwisko, opcjonalnie numer telefonu
Rekomendowane działania ostrożnościowe:
  • Zachowaj czujność wobec nieoczekiwanych wiadomości, w szczególności proszących o podanie haseł lub danych osobowych.
  • Sprawdzaj nadawcę i adres strony przed kliknięciem w linki.
  • Jeśli to możliwe, korzystaj z unikalnych haseł do różnych serwisów.

Szanowni Państwo,

informujemy, że Nowa Itaka spółka z o.o. padła ofiarą ataku hakerskiego. Nieuprawniona osoba / grupa osób uzyskała dostęp do części danych osobowych użytkowników posiadających konta w Strefie Klienta (takich jak adres e-mail, opcjonalnie imię i nazwisko, opcjonalnie numer telefonu). Podkreślamy, że osoby nieuprawnione nie uzyskały dostępu do danych dotyczących rezerwacji (w tym danych finansowych, informacji o uczestnikach wyjazdów, czy numerów PESEL) oraz haseł do kont – te dane są bezpieczne.

Zapewniamy, że bezpieczeństwo Państwa danych osobowych jest dla nas priorytetem. Zamknęliśmy dostęp do Strefy Klienta i obecnie prowadzimy intensywne działania mające na celu wyjaśnienie szczegółów incydentu, wyeliminowanie źródła problemu i zminimalizowanie skutków ataku.

O zaistniałej sytuacji zostało zawiadomione CSIRT NASK, złożyliśmy także zawiadomienie do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych oraz Prokuratury.

Co się wydarzyło?

  1. W czwartek 30 października zostało wykryte naruszenie polegające na nieuprawnionym dostępie do danych osobowych klientów Nowa Itaka spółka z o.o., którzy posiadają konto użytkownika w Strefie Klienta.
  2. Przedmiotem ataku był system informatyczny. Osoba, która przeprowadziła atak, uzyskała nieautoryzowany dostęp do części danych użytkowników posiadających konta w Strefie Klienta.

Do jakich danych uzyskano dostęp w wyniku ataku?

  1. Wśród danych, które zostały pozyskane przez osobę nieuprawnioną, znajdują się: adresy e-mail, opcjonalnie imiona i nazwiska, opcjonalnie numery telefonów oraz hashe haseł powiązane z zarejestrowanymi kontami użytkowników. Co ważne, na podstawie tych danych nie ma możliwości bezpośredniego zalogowania się do Strefy Klienta ani do innych systemów.
  2. Obecnie wiemy, że dane dotyczą grupy 10 tysięcy użytkowników, potencjalnie skala wycieku może być większa.
  3. Podkreślamy, że osoby nieuprawnione nie uzyskały dostępu do danych dotyczących rezerwacji (w tym danych finansowych i informacji o uczestnikach wyjazdów) – te dane są bezpieczne.

Jakie kroki podjęliśmy?

  1. Natychmiast po uzyskaniu informacji o wystąpieniu ryzyka uzyskania dostępu do danych przez osobę nieuprawnioną, nasz zespół ekspertów podjął działania mające na celu zabezpieczenie danych Klientów Nowa Itaka spółka z o.o. i ograniczenie skutków naruszenia.
  2. Przeprowadziliśmy szczegółowy skan bezpieczeństwa systemów i oprogramowania w celu identyfikacji przyczyn naruszenia oraz wzmocnienie środków ochronnych.
  3. Aby zapobiec dalszym zagrożeniom zamknęliśmy dostęp do Strefy Klienta i monitorujemy w sposób ciągły nasze systemy w celu wykrycia potencjalnych ryzyk i innej aktywności ze strony hakerów.
  4. Incydent został zgłoszony do odpowiednich organów.

Jakie mogą być konsekwencje ataku?

  1. Osoby nieuprawnione mogą próbować wykorzystać pozyskane informacje (imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu), aby uzyskać dostęp do Państwa kont prowadzonych w innych serwisach i aplikacjach.
  2. Mogą otrzymywać Państwo niezamówione informacje handlowe (niechciane połączenia telefoniczne, spam otrzymywany na adres e-mail).
  3. Osoby nieuprawnione mogą próbować wykorzystać Państwa adres e-mail i numer telefonu do prób wyłudzenia danych osobowych (podszywając się pod zaufane instytucje czy pracowników spółki Nowa Itaka spółka z o.o.).

Co zalecamy, aby chronić swoją prywatność?

  1. Zmienić hasło wykorzystywane dotychczas do logowania do Strefy Klienta.
  2. Jeśli wykorzystują Państwo to samo hasło w innych miejscach (np. sklepy internetowe, portale społecznościowe, poczta), zalecamy zmianę hasła.
  3. Zachować szczególną ostrożność w przypadku połączeń telefonicznych z nieznanych numerów - zalecamy weryfikację danych rozmówcy zanim potwierdzą lub przekażą Państwo swoje dane.
  4. Zachować wzmożoną czujność wobec prób wyłudzania informacji, które mogą wykorzystywać nazwę Nowa Itaka spółka z o.o. (np. pod pretekstem aktualizacji danych logowania).
  5. Zachować ostrożność w przypadku otrzymania wiadomości e-mail z nieznanych źródeł – szczególnie w przypadku wiadomości zawierających podejrzane linki lub prośby o zalogowanie na konto, podanie dodatkowych danych.

Co mogę jeszcze zrobić?

Jeśli mają Państwo jakiekolwiek pytania dotyczące incydentu, uprzejmie prosimy o kontakt z naszym Centrum Obsługi Klienta pod adresem cok@itaka.pl.

Przepraszamy za wszelkie niedogodności. Dokładamy wszelkich możliwych starań, aby zminimalizować skutki incydentu.

Ważna informacja dotycząca bezpieczeństwa danych w Strefie Klienta

31-10-2025 aktualizacja 01-11-2025

FAQ

1. Jak pobrać dokumenty podróży? Poniżej udostępniamy kilka możliwości:
  • Biuro Sprzedaży, w którym została dokonana Twoja rezerwacja. Sprzedawcy mają możliwość pobrania dla Ciebie dokumentów podróży z systemu rezerwacyjnego.
  • E-mail z potwierdzeniem rezerwacji wysłanym przez Biuro Podróży Itaka: w mailu masz dołączone dokumenty podróży
Aplikacja mobilna ITAKA wersja android (w trakcie aktualizacji jest Aplikacja mobilna ITAKA wersja iOS) Centrum Obsługi Klienta Itaka: kontakt telefoniczny: 77 541 22 69 lub mailowy: cok@itaka.pl 2. Kiedy powróci dostęp do Strefy Klienta i czy powrócą do niej rezerwacje? Zamknęliśmy dostęp do Strefy Klienta i obecnie prowadzimy intensywne działania mające na celu wyjaśnienie szczegółów incydentu, wyeliminowanie źródła problemu i zminimalizowanie skutków ataku. W trakcie przygotowania jest rozwiązanie, które umożliwi zweryfikowanym Klientom dostęp do szczegółów rezerwacji. 3. Nie działa strona z płatnością – jak zapłacić za wycieczkę? Tak jak dotychczas, płatności online można dokonać podczas procesu zakładania rezerwacji na www.itaka.pl 4. Mam do zapłaty drugą ratę, a dziś jest ostatni dzień – co zrobić? Wpłatę drugiej raty można dokonać bezpośrednio na numer rachunku bankowego widocznego na potwierdzeniu rezerwacji, dokumencie podróży. Przypominamy, że Biuro Podróży Itaka nie wysyła informacji dotyczących numerów rachunków na adres email, sms, itp. Prawidłowy numer rachunku bankowego znajduje się tylko i wyłącznie na potwierdzeniu rezerwacji. 5. Jak sprawdzić czy moje dane zostały wykradzione w wyniku incydentu bezpieczeństwa? Informujemy, że Klienci, których dane mogły zostać ujawnione w wyniku niedawnego incydentu bezpieczeństwa, zostali o tym fakcie bezpośrednio poinformowani w wiadomości od Biura Podróży Itaka.
Na obecnym etapie potwierdziliśmy, że wykradzione mogły zostać następujące dane:
  • adres e-mail, opcjonalnie imię i nazwisko, opcjonalnie numer telefonu
Rekomendowane działania ostrożnościowe:
  • Zachowaj czujność wobec nieoczekiwanych wiadomości, w szczególności proszących o podanie haseł lub danych osobowych.
  • Sprawdzaj nadawcę i adres strony przed kliknięciem w linki.
  • Jeśli to możliwe, korzystaj z unikalnych haseł do różnych serwisów.

Szanowni Państwo,

informujemy, że Nowa Itaka spółka z o.o. padła ofiarą ataku hakerskiego. Nieuprawniona osoba / grupa osób uzyskała dostęp do części danych osobowych użytkowników posiadających konta w Strefie Klienta (takich jak adres e-mail, opcjonalnie imię i nazwisko, opcjonalnie numer telefonu). Podkreślamy, że osoby nieuprawnione nie uzyskały dostępu do danych dotyczących rezerwacji (w tym danych finansowych, informacji o uczestnikach wyjazdów, czy numerów PESEL) oraz haseł do kont – te dane są bezpieczne.

Zapewniamy, że bezpieczeństwo Państwa danych osobowych jest dla nas priorytetem. Zamknęliśmy dostęp do Strefy Klienta i obecnie prowadzimy intensywne działania mające na celu wyjaśnienie szczegółów incydentu, wyeliminowanie źródła problemu i zminimalizowanie skutków ataku.

O zaistniałej sytuacji zostało zawiadomione CSIRT NASK, złożyliśmy także zawiadomienie do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych oraz Prokuratury.

Co się wydarzyło?

  1. W czwartek 30 października zostało wykryte naruszenie polegające na nieuprawnionym dostępie do danych osobowych klientów Nowa Itaka spółka z o.o., którzy posiadają konto użytkownika w Strefie Klienta.
  2. Przedmiotem ataku był system informatyczny. Osoba, która przeprowadziła atak, uzyskała nieautoryzowany dostęp do części danych użytkowników posiadających konta w Strefie Klienta.

Do jakich danych uzyskano dostęp w wyniku ataku?

  1. Wśród danych, które zostały pozyskane przez osobę nieuprawnioną, znajdują się: adresy e-mail, opcjonalnie imiona i nazwiska, opcjonalnie numery telefonów oraz hashe haseł powiązane z zarejestrowanymi kontami użytkowników. Co ważne, na podstawie tych danych nie ma możliwości bezpośredniego zalogowania się do Strefy Klienta ani do innych systemów.
  2. Obecnie wiemy, że dane dotyczą grupy 10 tysięcy użytkowników, potencjalnie skala wycieku może być większa.
  3. Podkreślamy, że osoby nieuprawnione nie uzyskały dostępu do danych dotyczących rezerwacji (w tym danych finansowych i informacji o uczestnikach wyjazdów) – te dane są bezpieczne.

Jakie kroki podjęliśmy?

  1. Natychmiast po uzyskaniu informacji o wystąpieniu ryzyka uzyskania dostępu do danych przez osobę nieuprawnioną, nasz zespół ekspertów podjął działania mające na celu zabezpieczenie danych Klientów Nowa Itaka spółka z o.o. i ograniczenie skutków naruszenia.
  2. Przeprowadziliśmy szczegółowy skan bezpieczeństwa systemów i oprogramowania w celu identyfikacji przyczyn naruszenia oraz wzmocnienie środków ochronnych.
  3. Aby zapobiec dalszym zagrożeniom zamknęliśmy dostęp do Strefy Klienta i monitorujemy w sposób ciągły nasze systemy w celu wykrycia potencjalnych ryzyk i innej aktywności ze strony hakerów.
  4. Incydent został zgłoszony do odpowiednich organów.

Jakie mogą być konsekwencje ataku?

  1. Osoby nieuprawnione mogą próbować wykorzystać pozyskane informacje (imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu), aby uzyskać dostęp do Państwa kont prowadzonych w innych serwisach i aplikacjach.
  2. Mogą otrzymywać Państwo niezamówione informacje handlowe (niechciane połączenia telefoniczne, spam otrzymywany na adres e-mail).
  3. Osoby nieuprawnione mogą próbować wykorzystać Państwa adres e-mail i numer telefonu do prób wyłudzenia danych osobowych (podszywając się pod zaufane instytucje czy pracowników spółki Nowa Itaka spółka z o.o.).

Co zalecamy, aby chronić swoją prywatność?

  1. Zmienić hasło wykorzystywane dotychczas do logowania do Strefy Klienta.
  2. Jeśli wykorzystują Państwo to samo hasło w innych miejscach (np. sklepy internetowe, portale społecznościowe, poczta), zalecamy zmianę hasła.
  3. Zachować szczególną ostrożność w przypadku połączeń telefonicznych z nieznanych numerów - zalecamy weryfikację danych rozmówcy zanim potwierdzą lub przekażą Państwo swoje dane.
  4. Zachować wzmożoną czujność wobec prób wyłudzania informacji, które mogą wykorzystywać nazwę Nowa Itaka spółka z o.o. (np. pod pretekstem aktualizacji danych logowania).
  5. Zachować ostrożność w przypadku otrzymania wiadomości e-mail z nieznanych źródeł – szczególnie w przypadku wiadomości zawierających podejrzane linki lub prośby o zalogowanie na konto, podanie dodatkowych danych.

Co mogę jeszcze zrobić?

Jeśli mają Państwo jakiekolwiek pytania dotyczące incydentu, uprzejmie prosimy o kontakt z naszym Centrum Obsługi Klienta pod adresem cok@itaka.pl.

Przepraszamy za wszelkie niedogodności. Dokładamy wszelkich możliwych starań, aby zminimalizować skutki incydentu.

  • Logo Facebook
  • Logo Instagram
  • Logo YouTube
  • TikTok
  • Logo Blik
  • Logo MasterCard
  • Logo Visa
  • Logo Przelewy 24
  • Logo GooglePay
  • Logo ApplePay
  • Teraz Polska logo
  • Logo Polska Izba Turystyki
Wszelkie prawa zastrzeżone przez Biuro Podróży ITAKA 2025. Jeśli korzystasz z naszego z serwisu, akceptujesz nasz Regulamin.